Age Of Empires II The Conquerors

Age Of Empires II The Conquerors
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age Of Empires II The Conquerors
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-09-25
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 89 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Age Of Empires 2: The Conquerors

Age Of Empires 2: The Conquerors

Wstęp

Sporo wody zdążyło w rzekach upłynąć od czasu, gdy po raz ostatni miałem przyjemność grać w drugą cześć Age of Empires (Action plus nr 03/2000). Ubiegły rok upłynął w tempie ekspresowym i oto zupełnie nieoczekiwanie moim oczom ukazał się dodatek do tej "kultowej" już pozycji wydany pod intrygującą nazwą "Conquerors". Pora przyjrzeć się "Zwycięzcom" nieco dokładniej.

Czy warto?

Jak to zazwyczaj w takich "odgrzewanych" produkcjach bywa otrzymujemy starą grę w nowym pudełku. Grafika, system sterowania i podstawowe założenia pozostały bez zmian. W zamian producenci ofiarowali nam pięć zupełnie nowych cywilizacji (Azteków, Hiszpanów, Koreańczyków, Majów i Hunów), kilkanaście nowych jednostek (np. Konkwistadorów, Orlich Wojowników), technologii (w tym unikalne dostępne jedynie dla jednej cywilizacji), map (część bazujących na realnych lokacjach geograficznych) i oczywiście cztery nowe kampanie. Usprawniono również inteligencję naszych podwładnych (automatyczne odbudowywanie farm, inteligentni wieśniacy itd.). Krótko mówiąc w porównaniu z AE2 jest po prostu lepiej. Czego więcej oczekiwać od życia? Jeśli podobała Ci się druga część Wieku Imperiów to obok dodatku też nie możesz przejść obojętnie. Więc graj muzyko, czas zabawić się w zdobywców!

Kampania 1: Attila the Hun

Misja 1- The Scourge of God

Główne cele: 1. Attyla musi przeżyć. 2. Attyla musi się upewnić, że Bleda został zabity i powrócić do osady- tylko wtedy Hunowie będą mogli najechać pozostałych nieprzyjaciół. 3. Pokonać dwie z trzech wrogich nacji.

Zadania fakultatywne: 1. Odbić wieśniaków z fortu Rzymian. 2. Uwolnić zwiadowcę Scytów. 3. Udać się do osady Scytów na rokowania pokojowe. 4. Dostarczyć 10 koni Scytom.

Naszą przygodę zaczynamy od przejęcia władzy nad Hunami- w tym celu musimy zabić własnego brata- Blede (ot takie to były wesołe czasy). Możemy uczynić to na kilka sposobów- najłatwiej przyjąć jego wyzwanie i udać się na polowanie na "Żelaznego Dzika" (1). Teraz pozostaje nam sprowokować bestię i przyglądać się jak nasz braciszek daje się zwierzątku zabić. Wracamy do osady (2) i przejmujemy kontrolę nad grupą Tarkanów ostatecznie rozprawiając się z ostatnimi zwolennikami naszego brata-nieboszczyka. Pierwszy cel wykonany- jesteśmy niekwestionowanym władcą Hunów- niech żyje Attyla! Rozbudowę naszego państwa zaczynamy standardowo- od

wysłania wieśniaków do pracy. Surowców mamy pod dostatkiem więc trenujemy ich znaczną ilość (ok. 20) skupiając się na zdobywaniu żywności i wyrąbie drzew (na złoto jeszcze przyjdzie czas). Bez pośpiechu (przeciwnicy praktycznie nam nie zagrażają) przechodzimy do kolejnych epok kontynuując rozbudowę (większość budynków mamy już na starcie, wystarczy więc dobudować Zamek, Klasztor, Uniwersytet i Warsztat Broni Oblężniczej). Nasza armia powinna się głównie składać z Tarkanów (doskonali do niszczenia budynków) i ubezpieczającej ich grupki Rycerzy i Łuczników Konnych (którzy są o 25% tańsi). Grupujemy ich w pobliżu mostu położonego na wschodzie (7) praktycznie tylko tędy nadciągać będą wojska nieprzyjaciół, dodatkowo warto wybudować w jego pobliżu zamek. Pora przejść do ofensywy. Zaczynamy od wyprawy na Zachodnie Imperium Rzymskie (5). Ich baza jest stosunkowo słabo broniona (grupka łuczników, zbrojnych i kilka wież strzelniczych) nie powinno więc być większych problemów z ich unicestwieniem. Odpowiednio wcześniej możecie spróbować wykonać zadania fakultatywne i przedrzeć się na tyły bazy Rzymian- najłatwiej można to osiągnąć prowadząc nasze wojska wąskim przejściem (9). Za palisadą (3) znajduje się grupa naszych wieśniaków (zawsze to dodatkowe ręce do pracy) i zwiadowca Scytów- skupcie się głównie na jego uwolnieniu (należy zniszczyć palisadę). Zostaniemy zaproszeni do osady Scytów (4) na rokowania pokojowe które zakończą się podpisaniem przymierza! Dodatkowo poproszą nas oni o dostarczenie 10 koni- warto poświęcić na to zadanie troszkę czasu i przeszukać mapę (w okolicy znajduje się 15 koni w grupkach po 3). Jako nagrodę otrzymamy pod nasze dowództwo odział złożony z 18 Mangudai- gra jest więc warta świeczki. Po wyeliminowaniu Zachodniego Imperium Rzymskiego (niszczcie budynki w mieście, aż otrzymacie komunikat o kapitulacji) leczymy rany i korzystając z brodu (8) podążamy zmierzyć się z Persami (6). Tu czeka nas nieco trudniejsza rozprawa- przy odrobinie szczęścia do walki przyłączą się oddziały naszych sprzymierzeńców- Scytów. Sforsowanie bramy i murów bez pomocy Trebuchetów potrwa dłuższą chwilę (albo atakujemy dużą grupą Tarkanów, albo sprowadzamy kilka Taranów)- uważajcie na wrogą flotę wojenną która znajduje się w pobliżu (do jej wyeliminowania potrzebne będą Katapulty albo nasze własne okręty). Gdy mury runą i nasza armia dostanie się do miasta pozostaje nam już tylko czysta przyjemność- obrócić wszystkie domostwa w kupkę gruzów. A możecie mi wierzyć- w tym Hunowie są prawdziwymi mistrzami.

Age Of Empires 2: The Conquerors

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
25.04.2010 | Namo » Jeszcze są: TO SMITHEREENS - masz sabotażystę BL
23.02.2009 | Ghirlandai » Bardzo dobry poradnik,dzięki niemu przeszłem całą
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję