Age Of Empires II The Conquerors

Age Of Empires II The Conquerors
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age Of Empires II The Conquerors
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-09-25
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 89 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Age Of Empires 2: The Conquerors

Misja 6- Reconquista

Główne cele: 1. Pokonać trzy armie Yosufa. 2. Ciało El Cida ma pozostać nienaruszone.

Prosta, choć dość długa misja. Zaczynamy (1) z bardzo liczną armią i natychmiast należy ten fakt wykorzystać- jak najszybciej atakujemy pierwszy z obozów Armii Czarnej Straży położony na północnym-wschodzie (2) i dokładnie go palimy. Równocześnie rozbudowujemy naszą bazę- zaczynamy od wybudowania Fabryki Machin Oblężniczych i produkcji Taranów. Dzięki wsparciu Taranów szybko wyruszamy zniszczyć drugi obóz wroga- trochę problemów będzie z zamkiem, jednak mimo wszystko powinno obyć się bez większych strat z naszej strony. Przejmujemy kontrolę nad pobliskim Klasztorem (6) i rekrutujemy grupę Mnichów którzy szybko wyleczą nasze odziały. W razie potrzeby warto podesłać kilku wieśniaków którzy zajmą się reperowaniem naszych Taranów. Bez zbytniego ociągania się wyruszamy na zachód i przechodzimy do niszczenia bazy naszego drugiego wroga- Floty Czarnej Straży (3). Okaże się to o wiele trudniejsze (zdecydowanie więcej obrońców) więc na początku skupcie się od wymordowania wydobywających złoto i ścinających drzewa wieśniaków równocześnie trenując nowe jednostki które natychmiast przerzucajcie na front (najlepiej Halabardników, przyda się też kilka Trebuchetów). Po woli i systematycznie palcie bazę wroga- pozbawiony dopływu złota jest już w zasadzie bezbronny. Na koniec burzymy Zamek, Porty i już możemy świętować zwycięstwo- wyparliśmy Maurów z kontynentu. Teraz pozostaje nam tylko przygotować wyprawę do Afryki w celu wyeliminowania zaplecza produkcyjnego naszego nieprzyjaciela (5). Do tego potrzebna będzie potężna Flota- nie musicie się spieszyć, czasu i surowców mamy pod dostatkiem. Podobnie jak w misji czwartej nasza armada powinna się głównie składać z Galeonów i Statków Ogniowych potrzebnych do zatapiania okrętów wroga. Do tego dorzucamy "ciężką artylerię" w postaci Galeonów Wojennych i przechodzimy do ataku. Warto jednak dodać, że w tym przypadku tych drugich potrzebujemy naprawdę sporo- przynajmniej 15 sztuk znacznie uprości nam nasze zadanie. Zaczynamy od zburzenia potężnych Wież Strzelniczych (3 sztuki) które bronią nabrzeża- posiadają one ponad 4000 punktów wytrzymałości, a kilka ich celnych salw jest w stanie zatopić nasze cenne Galeony! Równocześnie w ogromnej bitwie morskiej zatapiamy główną flotę wroga- w tej chwili praktycznie nic już nie jest nam w stanie zagrozić. Za pomocą Cannon Galeonów z daleka burzymy Porty i Zamki, podpływamy jak najbliżej brzegu i niszczymy wszystkie budynki pozostające w zasięgu naszych dział. Ułatwi nam to znacznie ofensywę lądową bez której niestety się nie obędzie. Rekrutujemy więc sporą grupę Paladynów (ok. 20) do tego dorzucamy batalion Halabardników (ok. 30) plus Trebuchety (i ewentualnie grupę Misjonarzy), a następnie pakujemy całe towarzystwo do statków które przetransportują ich do Afryki. Zrównanie bazy Yosufa z ziemią jest tylko kwestią czasu. W ten jeden sposób możemy pomścić bohatera Hiszpanów zwanego przez potomnych El Cid......

Kampania 3: Montezuma

Misja 1- Reign of Blood

Cele: 1. Zdobyć cztery ołtarze poświęcone Bogu Quetzalcoatlowi. 2. Umieścić w każdym z ołtarzy po jednym relikcie.

Zadziwiająco trudna i długa misja początkowa. Dowodząc Aztekami warto wcześniej przyjrzeć się ich specjalnym umiejętnościom by móc je skutecznie wykorzystać w rozgrywce. Nasi wieśniacy mogą jednocześnie przenieść pięć jednostek surowca więcej co pozwoli nam na szybszy rozwój ekonomiczny. Jednostki wojskowe są budowane o 15% szybciej, a Kapłani zdobywają +5 punktów życia z każdą wynalezioną w Klasztorze technologią. Rzeczą najważniejszą jest jednak fakt, iż Aztecy nie zn

ają koni w związku z czym nie możemy trenować najsilniejszych w grze jednostek. Jest to poważne utrudnienie- na szczęście wynagradza nam to niezwykle silna i szybka piechota na której będziemy opierać naszą armię. Dość tego gadania zabieramy się do pracy. Zaczynamy (1) od szybkiej rozbudowy naszej bazy. Wysyłamy 5 wieśniaków do wycinania drzew i dziesięciu do zdobywania jedzenia (początkowo proponuje wykorzystać indyki które zastępują owce). Po przejściu do Wieku Zamków ich liczbę podwajamy, dodatkowo zatrudniając 10 przy wydobywaniu złota i dwóch przy zbieraniu kamienia. W wykonaniu naszej misji przeszkadzać nam będą trzy wrogie plemiona - Tialatiluco (2), których baza znajduje się na zachodzie, Xochimilco (3) na północnym zachodzie i Tepanaca (4). Zdecydowanie największy zagrożenie grozi nam od strony tych ostatnich- już od bardzo wczesnych początków gry zaczną nas oni nękać regularnymi i dość zdecydowanymi atakami. Dlatego podczas rozbudowy naszej bazy nie zapominajcie o obronie- warto wykorzystać sprzyjające ukształtowanie terenu i od północny odciąć się od Tepanaca murem. Po przejściu do Wieku Zamków pora dokładniej przyjrzeć się naszemu zadaniu. Mamy przejąć cztery rozmieszczone w różnych częściach mapy Ołtarze (5). Nie będzie to łatwe albowiem, aby dostać się do dwóch z nich musimy przejść przez środek bazy naszych wrogów- bez konfliktu zbrojnego się więc nie obędzie. Pamiętajcie, że gdy tylko przejmiemy któryś z Ołtarzy (wystarczy się do niego zbliżyć) przeciwnicy zrobią wszystko by je zburzyć! Nie możemy sobie na to oczywiście pozwolić- konieczna będzie ochrona. Najwyższa pora wspomnieć o armii jaką powinniśmy wystawić. Podstawą będzie piechota- jednostki niezwykle szybkich Orlich Wojowników (Eagle Warrior) zajmą się łucznikami przeciwnika, a specjalne jednostki Azteków- Wojownicy Jaguary idealnie nadadzą się do wyeliminowania pozostałej piechoty wroga. Do tego dorzucamy bardzo liczną (przynajmniej 10) grupę Kapłanów, którzy po wynalezieniu większości dostępnych w Klasztorach technologii stają się chyba najlepszą jednostką Azteków. Dzięki nim w błyskawiczny sposób będziemy mogli przejmować kontrolę nad wojskami, machinami wojennymi i budynkami wroga. Warto zauważyć, że w tej misji nie możemy wybudować Klasztoru więc by móc ich trenować zmuszeni jesteśmy przejąć jeden z Ołtarzy- proponuje ten umieszczony na zachodzie (najłatwiej jest go obronić). Na koniec naszą armię uzupełnimy trzema Taranami i ewentualnie kilkoma Katapultami. Nie zapomnijcie o wynalezieniu wszelkich przydatnych technologii u Kowala, a także Giermka (Squires) w Koszarach (co zwiększy szybkość naszej piechoty). Czas ruszać do boju! Zdecydowanie najsłabszym przeciwnikiem są Tialatiluco (2) jednak ich unicestwienie nie jest konieczne- proponuje sobie odpuścić i wyruszyć na plemię Tepanaca (4). Czeka nas niezwykle trudna batalia- ich specjalne jednostki kuszników sprawiają dość dużo problemów (być może warto specjalnie do walki z nimi stworzyć grupę Harcowników (Skirmisher). Po dokładnym zniszczeniu miasta (uwaga na dwie wieże strzelnicze na środku jeziora- bez katapult nie uda się ich spalić) spokojnie przejmujemy kontrolę nad pobliskim Ołtarzem- teraz nikt mu już nie zagraża. Leczymy rany, uzupełniamy straty (koniecznie sprowadźcie kilku wieśniaków) i podążamy na zachód zmierzyć się z plemieniem Xochimilco (3). Tym razem nie musimy dokładnie ich wybijać- wystarczy nam zniszczyć Zamek, Centrum Miasta i dostać się na wybrzeże. Szybko budujemy statek transportowy, umieszczamy na jego pokładzie przynajmniej jednego wojownika i przeprawiamy się na pobliską wyspę. Przejęcie kolejnego z Ołtarzy będzie formalnością (uwaga na Jaguary!). Teraz pozostaje nam już tylko przejąć ostatni położony w centrum mapy Ołtarz- nie powinno być z tym większego problemu.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
25.04.2010 | Namo » Jeszcze są: TO SMITHEREENS - masz sabotażystę BL
23.02.2009 | Ghirlandai » Bardzo dobry poradnik,dzięki niemu przeszłem całą
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję