Age Of Empires II The Conquerors

Age Of Empires II The Conquerors
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age Of Empires II The Conquerors
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2000-09-25
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 89 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Age Of Empires 2: The Conquerors

Misja 2- The Enemy of my Enemy

Główne cele: 1. Znaleźć sposób by powstrzymać powstanie w Toledo. 2. Spotkać się z Imamem. 3. Zdobyć cztery święte Relikwie i dostarczyć je do klasztoru Imama. 4. El Cid musi przeżyć.

Już na starcie posiadamy bardzo liczną armię i grupkę wieśniaków. Szybko przechodzimy do budowy naszej bazy (miejsce w którym zaczynamy (1) doskonale się do tego nadaje). Podstawowym problemem będzie brak najważniejszych surowców- złota i kamienia. O ile małe pokłady tego pierwszego znajdują się na zachodzie (6) to po kamień będziemy musieli wyprawiać się daleko na południowy wschód (co jest w tej chwili niemożliwe). Opłaca się wykorzystać ukształtowanie terenu i jak najszybciej otoczyć murami dwa mosty którymi przeciwnicy mogą dostać się na nasze terytorium (4), a w ich pobliżu zgrupować nasze wojska- to zagwarantuje nam pełnie bezpieczeństwa i da nieograniczony czas na przygotowania do ofensywy. Naszym pierwszym celem jest odszukanie Imama- on powinien znać sposób jak powstrzymać rebelię w Toledo. Podążamy na wschód dość szybko natrafiając na Targowisko człowieka o imieniu Motamid (2). Znajomość z tym Maurem zaprocentuje w przyszłych misjach, a teraz co jedynie możemy po wybudowaniu naszego własnego Targowiska zająć się handlem z Motamidem (pamiętajcie, że czym większą odległość będą musiały pokonywać nasze karawany tym większy przyniosą nam zysk). Wciąż podążamy na wschód, okrętujemy El Cida na pobliski statek transportowy i płyniemy na do Klasztoru położonego na wyspę. Zgodnie z oczekiwaniami odnajdziemy tam Imama (3) który wyjaśni nam, że jeśli chcemy powstrzymać ludowe powstanie musimy przejąć od Maurów cztery Święte Relikwie i dostarczyć je do pobliskiego Klasztoru. Nareszcie jakaś odmiana (ostatnio tylko mordujemy i grabimy, choć i tym razem i bez tego się nie obędzie). Pora pomyśleć o ataku na Toledo. Na dobry początek budujemy dwa Tarany (później przyda się ich jeszcze ze cztery) i niszczymy wieże strzelnicze wroga (5). Droga do miasta jest wolna- murów i bram nie trzeba niszczyć zostaną nam one najzwyczajniej otworzone. Przed przystąpieniem do ofensywy warto powiedzieć słów kilka o armii jaka będzie nam potrzebna. Przeciwnik dysponuje dużą grupą konnicy (głównie wielbłądów) dlatego wystawiamy sporą liczbę Pikinierów czy też lepiej Halabardników. Do tego przyda się nam grupa Konnych Rycerzy będących wstanie wyeliminować Mnichów i piechotę nieprzyjaciela. Na koniec potrzebna nam osiem Mnichów, którzy przejmą Relikwia i powrócą z nimi do naszej bazy (wprawdzie Relikwie są cztery, jednak trzeba się liczyć, że podczas walki niektórzy z naszych Mnichów zginą). Pora ruszać do boju- wkraczamy do miasta od wschodu i bez ociągania przemieszczamy się w kierunku Klasztorów (7). Po ich spaleniu zabieramy dwie Relikwie i szybko się wycofujemy. Naszą armię przerzucamy w południową część miasta- tu za palisadą kryje się Mnich przeciwnika posiadający trzecią z interesujących nas Relikwii- chyba wiecie co macie robić ;-). Dodatkowo korzystając z okazji opłaca się spalić wszystkie pobliskie Stajnie, Koszary i Strzelnice- nie będzie to łatwe, lecz sukces gwarantuje nam już praktycznie wygraną. Do zdobycia pozostała nam już ostatnia Relikwia (9) i jej odzyskanie nie będzie rzeczą prostą. Podążamy do miejsca (7) w którym spaliliśmy Klasztory wroga (prawdopodobnie trzeba będzie ściągnąć z naszej bazy posiłki które uzupełnią straty jakie odnieśliśmy w poprzedniej potyczce- bez 6 Taranów i 3 Mnichów nie ma co wyruszać) i kierujemy się dalej na zachód. Niszczymy dwie wieże, odbijamy mostem na południe niszcząc kolejne trzy strażnice. Teraz pozostaje nam zburzyć znajdujący się na wyspie Zamek, przejąć Relikwię i wrócić z nią do naszej bazy. S

zczególnie ta ostania część może sprawić sporo trudności albowiem przeciwnik nawet przez chwilę nie odpuści rzucając w naszą stronę coraz to nowe jednostki. Po przekroczeniu mostu (4) możemy odetchnąć z ulgą, wpakować Mnichów niosących Relikwie do łodzi i przewieść do Klasztoru Imama.

Misja 3- The Exile of the Cid

Główne cele: 1. El Cid musi odnaleźć nowego pana któremu mógłby służyć. 2. Dołączyć do Motamida przebywającego w zamku Zaragossa. 3. Zniszczyć Zamek by moc przedostać się do Zaragossy. 4. Odeprzeć atak na Zaragossę i zniszczyć pobliską Fabrykę Broni Oblężniczej. 5. Pokonać Hrabiego Berengnera. 6. El Ci musi przeżyć.

No to super- w podzięce za nasze dokonania dla korony, król kazał nas wygnać! Przed opuszczeniem Zamku (1) proponuje udać się do położonej na północny stajni po naszego wiernego rumaka. Podążając na wschód opuszczamy mury miasta i tu czeka nas kolejna niespodzianka- nasz ukochany monarcha wydał na nas wyrok śmierci- proponuje szybciutko pomykać albowiem inaczej może się to źle skończyć. Na szczęście niektóre oddziały wojska w dalszym ciągu pozostały nam wierne- w południowo wschodniej części miasta (2) przyłączy się do nas grupa dwóch konnych i sześciu Pikinierów. Odbijamy na południe- w wąwozie (3) czeka nas potyczka z siłami Króla. Podążając dalej przyłączy się do nas grupa Wielbłądów równocześnie zapraszając do odwiedzenia ich przywódcy Motamida- mam nadzieję, iż tego Maura pamiętacie. Kierujemy się na południe- niestety drogę do Zaragossy blokuje nam Zamek (5) naszego niedawnego władcy- króla Alfonso ;-(. Oczywiście nasza skromna grupa wojska nie ma szans, aby go zniszczyć. Na szczęście na południu (4) znajduje się mała osada nad która możemy przejąć kontrolę! Dysponujemy wprawdzie bardzo ograniczonym budżetem (950 sztuk drewna, 800 żywności i 1200 złota) jednakże pozwoli nam to na wybudowanie czterech Taranów, trening pięciu Zbrojnych i wymyślenie technologii Husbandry i Squires znacznie zwiększających szybkość naszych jednostek. Przechodzimy do ataku i po wyeliminowaniu grupki obrońców bezproblemowo burzymy Zamek. Oprócz wolnej drogi do Zaragossy pozwoli nam to na podpisanie zawieszenia broni z królem Alfonso- zawsze to jeden przeciwnik mniej do ubicia ;-). Po wkroczeniu do miasta przywita nas Motamid oddając pod nasze dowództwo siedmiu Łuczników Konnych i czterech wieśniaków, a także zasilając nas sporą ilością surowca. Nasze cel jest bardzo jasny- na początku mamy obronić Zaragosse przed atakami Hrabiego Berengnera, by później w miarę możliwości wyprowadzić kontruderzenie i zniszczyć jego siedzibę (9). Obrona Zaragossy będzie banalnie prosta- szybko eliminujemy zagrażające miastu machiny oblężnicze wroga, by później korzystając z naszych Taranów zburzyć Fabrykę Machin Oblężniczych znajdującą się na wschodzie (7). Korzystając z naszych wieśniaków warto na jej zgliszczach wybudować naszą prowizoryczną bazę- nie przesadzajcie jednak zbytnio z jej rozbudową- Stajnia, Fabryka Machin Oblężniczych i Zamek w zupełności wystarczą. Warto zauważyć, że odkąd pomagamy Maurom dysponujemy ich technologiami (a nie Hiszpańskimi jak do tej pory). Szybko trenujemy nowe jednostki i przechodzimy do ataku na miasto Hrabiego- co ciekawe jest to dziecinnie proste zadanie, wystarczy minimalna armia (kilka Taranów + trochę wojska do ich ochrony). Atakujemy od wschodniej bramy (8)- jest ona zupełnie pozbawiona obrony, tak więc bez problemów dostaniemy się do miasta. Teraz pozostaje nam już tylko posuwać się w głąb eliminując po drodze słabiutkie oddziały nieprzyjaciela, zburzyć Zamek (9), Town Center i wybić wszystkich pobliskich wieśniaków- to wystarczy by zakończyć misję sukcesem. Jak sami widzicie- kaszka z mleczkiem ;-).

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
25.04.2010 | Namo » Jeszcze są: TO SMITHEREENS - masz sabotażystę BL
23.02.2009 | Ghirlandai » Bardzo dobry poradnik,dzięki niemu przeszłem całą
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję