Age Of Empires II: The Age Of Kings

Age Of Empires II: The Age Of Kings
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age Of Empires II: The Age Of Kings
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:1999-10-28
Premiera Świat:
Autor: MAO
Ocena
czytelników 84 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Wyroznienie
Głosuj na tę grę!

Age Of Empires 2: The Age Of Kings

Kampania 5- Barbarossa.



Misja 1- Holy Roman Emperor.

Cel: 1. Zdobyć cztery z sześciu reliktów z okolicznych świątyń.

Kolejna łatwa początkowa misja, troszkę dłuższa od swoich poprzedniczek. Zaczynamy na małej wyspie położonej w centrum mapy. Znacznie ułatwi to nam obronę. Z wysepki na kontynent prowadzą cztery drogi, wystarczy szybko obudować je murami, postawić kilka wież i już po kłopocie (oczywiście nie starajcie się zrobić tego od razu, ale czym wcześniej tym lepiej). Szybko budujemy Siege Factory i tworzymy dwa tarany- będziemy potrzebowali ich już za chwilkę. Relikty, których potrzebujemy znajdują się w pobliskich świątyniach i możecie być pewni, że po dobroci nie zostaną nam zwrócone- bez rozlewu krwi się nie obejdzie. Już na samym początku organizujemy pierwszą akcję zaczepną. Wybieramy się mostem na północny-zachód i szybko dochodzimy do wioski wroga- Swabia (kolor pomarańczowy). Jedynymi obrońcami są małe grupki Oszczepników, wyeliminowanie ich zajmie nam tylko chwilkę. Wyprodukowanymi taranami rozwalamy Town Center, Koszary i Świątynie. Następnie wysyłamy naszego mnicha, wśród zgliszczy odnajdujemy Relikt i zanosimy do naszej Świątyni. Jeszcze tylko trzy! Dodatkowo można kompletnie zniszczyć miasto, wybić wieśniaków itd.- w ten sposób zapewnimy sobie spokój na póĽniej. Wracamy do naszego miasta i natychmiast wyruszamy z drugim uderzeniem! Co jedynie w międzyczasie można zatrudnić kilku Teutonic Knights- zawsze ułatwi to nam zadanie. Kierujemy się mostem na południowy-zachód. W ciągu kilku chwil dojdziemy do kolejnej osady wroga- tym razem będzie to Burgundia (kolor fioletowy). Obrona jest zorganizowana troszkę lepiej niż ostatni (klika wieżyczek), lecz i tak nie powinna sprawić nam większego problemu. Postępujemy identycznie jak ze Swabią- niszczymy Świątynie, zabieramy relikt i jeśli macie ochotę to kompletnie zetrzyjcie wioskę z powierzchni ziemi. Drugi Relikt należy do nas. Teraz będzie troszkę trudniej. Większą uwagę poświęcamy na rozbudowę naszego miasta (surowców mamy pod dostatkiem), przechodzimy do czwartej epoki i przystępujemy do tworzenia silnej armii. 20 jednostek Paladynów, 10 Elite Teutonic Knight i 5 Trebuchetów powinno w zupełności wystarczyć do wykonania naszej misji. Wyruszamy na południowy-wschód. Praktycznie zaraz po przekroczeniu rzeki, znajdziemy się pod murami miasta. Parę salw z Trebuchetów i już okoliczne wieżyczki i bram wjazdowa zamieniają się w kupkę gruzu. Elite Teutonic Knights rozstawcie w pobliżu naszych machin (są zbyt wolni, aby skutecznie eliminować obrońców- do tego celu wykorzystajcie Paladynów). Wkraczamy di miasta i eliminujemy pozostałe budynki (w pierwszej kolejności Town Center, Zamek, Koszary, Stajnie i na koniec Świątynie). Wysyłamy Mnicha i zabieramy trzeci Relikt. Jeszcze tylko jeden. Kontynuujemy dokładną zagładę miasta (z Trebuchetami nie powinno trwać to zbyt długo) i opuszczamy je bramą która znajduje się na południowym-wschodzie. Odbijamy na północ (no, chyba, że odnieśliście poważne straty- wtedy należy poczekać na posiłki). W niedługim czasie dojdziemy do naszego ostatniego celu- Austrii. Świątynia znajduje się daleko na północy, aby bezpiecznie się do niej dobrać należy zniszczyć pobliską warownie. Obrońców będzie dość dużo, lecz są zbyt słabo wytrenowani by poważnie zagrozić naszym Paladynom czy tym bardziej dobrze wytrenowanym Elite Teutonic Knights. Gdy mury zamku runą, w okolicy nie będzie zbyt wielu przeciwników, wysyłamy Mnicha z zabieramy ostatni z Reliktów. Gdy tylko bezpiecznie dotrze on do naszego miasta, misja zakończy się sukcesem. Na koniec dodam, iż na mapie znajdują się jeszcze inne miasta (na północy i północnym-wschodzie), są jednak dość dobrze bronione tak, więc szkoda zachodu. Pewną ciekawostką jest fakt, że w północno-wschodnim rogu mapy odnajdziemy sporawy oddział Mongołów, za 200 sztuk złota (wystarczy wejść w okno dyplomacji i przekazać złoto) zgodzą się oni przyłączyć do naszej armii. Niestety nie będą oni już zbytnio potrzebni, szybciej nasza misja zakończy się sukcesem.

Misja 2- Henry the Lion.

Cele: 1. Pokonać siły polskie. 2. Pokonać wojska Henrego.



Ciekawa misja, dość krótka- wystarczy ok. g

odzina czasu na jej pomyślne ukończenie. Po raz kolejny doszukaliśmy się polskiego akcentu w AE2, szkoda, że znowu stoimy po przeciwnej stronie. Zaczynamy z silną armią, rozbudowanym miastem, sporymi ilościami surowca, ale bez Town Center i jakichkolwiek wieśniaków! Na szczęście w okolicy znajdują się dwa sprzymierzone miasta (Saxony i Bavaria)- co jakiś czas dostarczać nam będą nieduże ilości surowców potrzebnych do rekrutacji nowych jednostek. Dodatkowo na północnym-zachodzie znajduje się zamek i kilka budynków należących do naszego sprzymierzeńca Henrego the Lion, jednak dość szybko nas on zdradzi i będziemy musieli udzielić mu lekcji dobrego wychowania. No, ale tym będziemy martwić się później, zaczynamy od ujarzmienia sił polskich. Całą naszą armią (z wyjątkiem kuszników, których umieszczamy w zamku) wyruszamy na północny-wschód. Dodatkowo musimy wybudować przynajmniej trzy Tarany- bez nich nie poradzimy sobie z wieżyczkami i zamkiem przeciwnika. Gdy tylko zlokalizujemy pierwszą Polską fortecę (na północnym wschodzie, otoczona lasem) rzucamy do ataku nasze Tarany. Konnica i Pikemani eliminują wszystkich obrońców. Dość szybko powinna się ona obrócić w gruzy, w tym właśnie momencie, Henry postanowi nas zdradzić. Cóż, zmuszeni jesteśmy, powrócić do naszego miasta, przerwać ofensywę na ziemię polskie i zająć się lokalnym rywalem. Za surowce, które dostarczają nam nasi lojalni alianci, rekrutujemy sporą grupkę Teutonic Knights, kilku konnych i dodatkowe Tarany. Początek będzie dość trudny- trzeba przetrzymać falowe ataki wroga. Pamiętajcie, aby bronić się w pobliżu naszego zamku- załoga kuszników spowoduje w szeregach nieprzyjaciela olbrzymie zniszczenia. Jednocześnie należy uważać czy przeciwnik nie wysłał w naszym kierunku machin oblężniczych- wtedy szybciutko wysyłamy konnice w celu ich unicestwienia. Gdy tylko przełamiecie pierwsze ataki wroga, natychmiast wyruszajcie z kontruderzeniem. Wróg ma ściśle określone zasoby surowców i jeśli jego pierwszy atak się nie udał, oznaczać to będzie, że w tej chwili jego warownia jest praktycznie bezbronna, a on sam dopiero rekrutuje nowych obrońców. Trzeba korzystać z okazji. Wysyłamy nasze Tarany i w ciągu kilku chwil niszczymy zamek. Teutonic Knights i konnica stanowią oczywiście ochronę, eliminują wszystkich obrońców jakich napotkamy w pobliżu. Henry dość szybko powinien zostać ujarzmiony, możemy powrócić do ofensywy na ziemie polskie. Zanim to jednak uczynimy, warto dokładniej przeszukać tereny na północ, od zniszczonego zamku Henrego. Bez większych problemów odnaleźć powinniśmy Relikt i kilkunastu wieśniaków. Teraz w końcu możemy wybudować Town Center, samemu rozpocząć zbieranie potrzebnych surowców. Nie przesadzajcie z rozbudową, nawet przeciętna armia poradzi sobie z siłami polskimi. Za to warto wejść do czwartej epoki- dzięki temu zyskamy możliwość budowania Trebuchetów- znacznie usprawni to nasze ataki. Kiedy nasza armia będzie gotowa (20 konnych i 5 Trebuchetów) przystępujemy do zdecydowanej ofensywy. Polacy nie posiadają klasycznego miasta, co jedynie kilka zamków i budynków rozrzuconych po całej mapie (a dokładniej to we wschodniej części). Wyruszamy na północ, w pobliże miejsca gdzie zniszczyliśmy pierwszy z polskich zamków. Tym razem odbijamy na wschód, przekraczamy rzekę. W północno-wschodniej części mapy znajduje się jeden ważny budynek wroga- Siege Factory- dość szybko powinniście dotrzeć w jego pobliże. Pobliskimi wieżyczkami nie musicie się zbytnio przejmować- nie wyrządzają one większych zniszczeń, lecz dla świętego spokoju watro zburzyć te, które stają nam na drodze. Odbijamy na południe. W okolicach centrum mapy, natrafimy na kolejną fortecę wroga, wzniesioną na wzgórzu. Rozstawiamy Trebuchety i już po problemie. Dalej wędrujemy na południe. Na brzegu rzeki warto zniszczyć porty przeciwnika, wyeliminować napotkane jednostki. No i na koniec, na dalekim południu odnajdziemy ostatni z polskich zamków i tu również nie powinno być większych problemów. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem to w tej chwili powinniście otrzymać komunikat o kapitulacji sił polskich, jeśli tak się nie stanie, oznaczać to będzie, że gdzieś na mapie znajduje się jeszcze jakiś budynek przeciwnika (domy mieszkalne i wieżyczki strzelnicze się nie liczą). Wytropić, zniszczyć, świętować zwycięstwo!
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
26.09.2007 | Mande » Chodzi, czy nie chodzi? Szkoda, że trzeba odświe
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 2 ŚREDNIA OCENA - 88%
Gra jest po prostu rewelacyjna. Kla
MAO - 80%
AoE 2 To moja pierwsza miłość (;)).
Mikiss - 95%
więcej recenzji dodaj recenzję