Zwolnienia w PlayStation Studios miały objąć m.in. osobę z 26-letnim stażem pracy

Złe wieści nadciągnęły z obozu PlayStation. W ostatnim czasie współpracę z Sony Interactive Entertainment miała zakończyć pewna grupa pracowników.

Informacje są o tyle niepokojące, że duża część z tych osób pracowała w studiu, które miało współpracować z ekipą Naughty Dog przy niezapowiedzianej grze AAA.

W ciągu kilku ostatnich dni w serwisie LinkedIn niektórzy pracownicy Sony poinformowali o zakończeniu swojej przygody w firmie. Jedną z takich osób jest Daniel Bellemare, który był projektantem poziomów w studiu umiejscowionym w San Diego, czyli PlayStation Studios Visual Arts:

Niestety, w związku z falą zwolnień, ostatni tydzień był moim ostatnim w PlayStation. Chociaż nie jest to wiadomość, której wyczekiwałem, to jestem wdzięczny, że mogłem pracować z niezwykle utalentowanymi osobami przy niesamowitych projektach i odchodzę z dobrymi wspomnieniami.

W podobnej sytuacji znalazł się Sean Teo, który opuścił to samo studio i teraz poszukuje nowej pracy. Dodaje on, że po prostu skończyła mu się umowa z PlayStation Studios Visual Arts i wspomniana przez Bellemare’a „fala zwolnień” go nie dotyczy.

Przygodę w Sony zakończył też Matt Barney. Jako rekruter techniczny wspierał takie studia jak San Diego Studio, Firewalk Studios czy Valkyrie Entertainment, LLC.

Przez ostatnie kilka miesięcy wiedziałem, że ta fala zwolnień nadciąga. [...] Wszystkim osobom z mojej byłej organizacji, którzy zostali dziś dotknięci zwolnieniami, życzę powodzenia!

Z tych wypowiedzi wynika, że pracę straciło jeszcze więcej osób. Niepokoi przede wszystkim to, iż zwolnienia dotknęły PlayStation Studios Visual Arts. Studio miało współpracować z Naughty Dog – twórcami serii Uncharted i The Last of Us – nad niezapowiedzianą produkcją AAA.

Warto przy tym wspomnieć, że nie tak dawno pracę w Naughty Dog również utraciło wiele osób.

To nie koniec złych wieści z Sony. David Jaffe (były pracownik firmy odpowiedzialny m.in. za pierwszą część serii God of War) poinformował, że ma bardzo smutne i frustrujące informacje na temat PlayStation:

Jeśli to prawda... bez względu na to, co robisz, nigdy nie twierdź, że twoja praca jest twoją rodziną, a firma jest twoim życiem. Jeśli to prawda – na razie nie znam przyczyn – mogę powiedzieć: Sony, które znaliśmy jest w większości martwe.

Jaffe otrzymał te informacje od anonimowych, ale zaufanych osób z PlayStation. Nie chcąc z początku zdradzać swojego poirytowania na Twitterze/X, odesłał fanów do filmu dostępnego tylko dla wspierających jego kanał w serwisie YouTube. Według tych osób David był oburzony przede wszystkim zwolnieniami, jakie miały miejsce w Sony.

Ostatecznie David Jaffe potwierdził, że jedną z przyczyn jest zasłyszane przez niego odejście producentki Connie Booth, która była częścią PlayStation przez ponad 26 lat (za LinkedIn). Pracowała ona przy największych grach Sony, w tym Marvel’s Spider-Man, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, wszystkich częściach serii Uncharted, Days Gone, pierwszym i drugim The Last of Us, God of War: Ragnarok czy Ratchet & Clank: Rift Apart.

Według źródeł Jaffe’a Booth została najprawdopodobniej zwolniona – projektant nie zna jednak dokładnych szczegółów tej sytuacji. W PlayStation ma ją rzekomo zastąpić Angie Smets, która wcześniej przez 20 lat pracowała w studiu Guerrilla Games.

David Jaffe naprawdę przejął się tym, że tak doświadczona Connie Booth nie pracuje już w Sony i nazwał to „znaczącą stratą dla PlayStation”. Napomknął nawet o tym, że Microsoft mógłby przyjąć kobietę pod swoje skrzydła, gdyż niewątpliwe pomogłaby firmie.

Źródło:
"ZuzoliK" - GRY-OnLine


Klemens
2023-10-23 13:32:19