Zwolnienia w Activision. Pracę straciło m.in. około 20 pracowników studia Infinity Ward

Niedługo po ogłoszeniu rekordowych przychodów za rok 2016, firma Activision zwolniła kilkadziesiąt osób z wewnętrznych zespołów deweloperskich.

Jak poinformował serwis Kotaku, wydawca zwolnił około 5% swoich pracowników. Sama firma potwierdziła te doniesienia (choć nie podała dokładnych liczb), wyjaśniając, że działania te są związane z „przyśpieszającym przechodzeniem na cyfrowy model dystrybucji” i stanowią część procesu „uporządkowywania zasobów przed nadchodzącymi produkcjami”.

Zwolnienia w Activision Publishing dotknęły przede wszystkim wewnętrznych deweloperów firmy. W studiu Beenox, mającym na swoim koncie popularną serię Skylanders, pracę stracił cały dział odpowiedzialny za przygotowywanie i zarządzanie sesjami Q&A. Około 20 osób zostało zwolnionych z Infinity Ward, zespołu współtworzącego serię Call of Duty od samego początku jej istnienia. Cięcia w personelu odczuła też ekipa Treyarch (związana z CoD-em od 2005 roku), a także wewnętrzne studio mające siedzibę w Santa Monica. Zwolnienia dotyczą wyłącznie Activision Publishing – inne oddziały korporacji, jak Activision Blizzard czy Major League Gaming, pozostały nienaruszone.

Informacja ta może wydawać się zaskakująca w świetle opublikowanego niedawno raportu finansowego firmy za rok 2016. Zarząd Activision Blizzard przyznał w nim, że przychody za ostatnie dwanaście miesięcy przewyższyły wszelkie prognozy, co w dużej mierze było skutkiem zakupu szwedzkiej firmy King, produkującej gry z serii Candy Crush Saga. Jednocześnie zyski poniżej oczekiwań przyniosła nowa odsłona hitowej serii Call of Duty, Infinite Warfare, za którą odpowiada wspomniana wcześniej ekipa Infinity Ward.

Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine


Klemens
2017-02-12 09:37:05