Yakuza 7 - turowy system walki pozwoli wykorzystać otoczenie

Wiemy nieco więcej o nowym systemie walki w najnowszej odsłonie serii Yakuza.

Niedawno doczekaliśmy się zapowiedzi kolejnej części serii Yakuza od studia Ryu Ga Gotoku, która nosi tytuł Yakuza: Like a Dragon. Produkcja wprowadzi jedną znaczącą zmianę względem poprzednich części - zamiast przypominającego bijatykę, zręcznościowego systemu walki otrzymamy turowe starcia rodem z gry jRPG. Wygląda jednak na to, że pomimo zmodyfikowanej formuły, walki pod pewnymi względami będą przypominały to, co znamy z poprzednich odsłon - gracze dostaną np. możliwość wykorzystywania elementów otoczenia. Informacja pochodzi z tweetów producenta gry, Masayoshi Yokoyamy, przetłumaczonych przez portal Gematsu.

System walki nosi nazwę Live Command RPG Battle. Starcia zrealizowane w ramach tej mechaniki będą się toczyły na tej samej mapie, po której normalnie porusza się postać gracza. Co ważne, w momencie rozpoczęcia walki bohaterowie nie przestaną się ruszać - podobnie jak otaczający ich świat - co w niektórych sytuacjach może sprawiać problemy, albo oferować dodatkowe możliwości. Przykładowo, droga do któregoś z wrogów może zostać zablokowana, a jeśli obok naszego protagonisty przejedzie rowerzysta, będzie można schwycić rower i wykorzystać go w roli broni. Gdy ktoś zostanie rzucony na drogę, może zostać potrącony przez samochód.

O kolejności podejmowanych działań zadecydują statystyki postaci, ale bohaterowie będą mogli przeszkadzać oponentom poza swoimi turami (np. bić wrogów przebiegających obok nich). Obserwując czynności wykonywane przez nasze postacie, będziemy też mogli wciskać przyciski, by zrobić coś dodatkowo albo wpłynąć na skuteczność ataku.

Yakuza: Like a Dragon zadebiutuje w Japonii 16 stycznia 2020 roku. Europejska premiera odbędzie się nieco później. Gra będzie dostępna na konsoli PlayStation 4.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2019-09-02 13:25:42