XO - strategia bitewna zainspirowana serialem Battlestar Galactica

Długa lista Kickstarterowych sukcesów właśnie uległa wydłużeniu.

Najnowszym członkiem tego elitarnego klubu została kosmiczna strategia XO, która skoncentruje się na toczeniu wielkich gwiezdnych bitew. W ciągu trwającej miesiąc akcji crowdfundingowej autorom udało się zgromadzić ponad 55 tysięcy dolarów, czyli sporo więcej niż wymagane minimum, które ustalone było na poziomie 40 tys. dolarów. Obecnie w planach jest wyłącznie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić w marcu przyszłego roku. Jest to debiutancki projekt amerykańskiego studia Jumpdrive. Co ciekawe, produkcja uzyskała wsparcie programu Square Enix Collective. W jego ramach po skutecznej zbiórce wydawca pomaga zespołom w dystrybucji, ale deweloperzy zachowują jednocześnie wszystkie prawa do marki.

Twórcy jako swoje główne źródła inspiracji podają serial telewizyjny Battlestar Galactica, serię powieściową Zaginiona flota autorstwa Johna Henry'ego oraz grę FTL: Faster Than Light. Gracz wcieli się więc w kapitana ostatniego statku ze zniszczonej wielkiej wojennej armady. Do tego tajemniczy, ale niezwykle potężny wróg nie spocznie dopóki nie zamieni również naszej jednostki w kupę złomu. Przez całą rozgrywkę towarzyszyć ma nam wrażenie desperacji. Gracz zawsze będzie słabszą stroną, z mniejsza ilością statków i skromnymi zasobami.

Co gorsza, zmuszeni zostaniemy także do zapewnienia bezpieczeństwa podróżujących z nami jednostkom cywilnym. Cała flota będzie zresztą dynamiczną społecznością i na jej kształt wpłyną nasze decyzje, takie jak np. sposób potraktowania danych postaci czy podwładni oddelegowali do rady sprawującej nadzór nad ocalałymi. W połączeniu z wynikami potyczek wszystko to zdecyduje to tym, jaką opinią cieszyć się będzie nasz dowódca. Jeśli nam się powiedzie to zainspirujemy ludzi do wielkich czynów, a jeśli nie poradzimy sobie z odpowiedzialnością, to możliwe będą nawet sabotaże lub otwarty bunt.

XO przeznaczone będzie wyłącznie dla pojedynczego gracza. Rozgrywka toczyć się ma w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy i kluczową rolę odegra stosowanie formacji oraz atakowanie z flanki. Statki poruszać się będą jedynie w dwóch wymiarach, ale za to ich zachowaniem rządzić będzie realistyczny silnik fizyczny symulujący zachowanie obiektów w pustce kosmicznej. Większość elementów gry, w tym mapy, wydarzenia, uzbrojenie oraz osobowości postaci generowana ma być losowo, dzięki czemu grę będziemy mogli przechodzić wielokrotnie, za każdym razem natykając się na nowe przygody.

W trakcie zabawy mamy decydować o trasie podróży, a następnie w każdym napotkanym systemie postaramy się zgromadzić jak najwięcej surowców oraz sojuszników. Zawsze będziemy działali pod presją czasu, z powodu depczącej nam po piętach wielkiej wrogiej armady. Z każdą minutą coraz więcej przeciwników pojawiać się będzie w systemie, zmuszając nas tym samym, prędzej czy później, do ucieczki. Chwile wytchnienia znajdziemy w trakcie podróży za pomocą napędów podprzestrzennych i wtedy dokonamy większości ulepszeń, napraw oraz decyzji politycznych. Ostatecznym celem będzie zgromadzenie na tyle dużych sił, aby przeprowadzić skuteczny atak na statek-matkę wroga, gdyż zniszczenie tej jednostki doprowadzi nieprzyjacielską armadę do kapitulacji.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2015-08-23 09:50:07