X4, X Rebirth VR Edition i patche dla starszych gier w planach studia Egosoft

Studio Egosoft ma w zwyczaju każdego grudnia informować swoich fanów o tym, nad czym akurat pracuje. Nie inaczej było w tym roku.

Twórcy ogłosili, że w przyszłym roku ukaże się X Rebirth VR Edition. Zgodnie z tytułem, będzie to specjalna wersja kosmicznego symulatora X Rebirth z 2013 roku, przerobiona z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości. Produkcja posiadać będzie także pełną zawartość dodatku X Rebirth: Home of Light, ale zarówno to rozszerzenie, jak i podstawowa wersja gry zostaną mocno zmodyfikowane. Głębokie zmiany zajdą w systemie ekonomii oraz symulacjach rządzących galaktyką i z tego powodu nie będzie możliwe wczytanie zapisanych stanów gry z X Rebirth.

Gra będzie pierwszym projektem studia, który wykorzysta nowy silnik graficzny, robiący pełen użytek z technologii Vulkan, dzięki czemu mamy dostać ładniejszą oprawę graficzną. Nie zabraknie także dodatkowych misji. Ponadto zajdą spore zmiany w interfejsie oraz w tempie rozgrywki i jej zbalansowaniu, tak aby produkcja pasowała do zabawy w wirtualnej rzeczywistości.

X Rebirth VR Edition ukaże się jako samodzielna gra, ale posiadacze X Rebirth dostaną zniżkę przy zakupie. Wczesna wersja trafi do sprzedaży w Steam Early Access w pierwszej połowie przyszłego roku.

Ponadto autorzy zdradzili, że od roku pracują nad X4. Zgodnie z tytułem, projekt ma stanowić pełnoprawną kontynuację X3 i zaoferuje podobny poziom rozbudowania. Studio Egosoft jest zadowolone z poziomu, do którego ostatecznie udało się rozwinąć X Rebirth, ale deweloperzy przyznają też, że gra jest znacznie prostsza niż poprzednie odsłony marki i zdają sobie sprawę, że wielu fanów pragnie głębi i bogactwa możliwości, jakie ostatnia produkcja zespołu nie była w stanie zapewnić.

Na razie autorzy nie są gotowi ujawnić zbyt wielu konkretów odnośnie X4. Obiecują jednak, że gra pozwoli na pilotowanie wielu różnych typów statków kosmicznych. Ponadto pojawi się w niej nowy interfejs umożliwiający dowodzenie wielkimi flotami gwiezdnymi oraz swobodne konstruowanie stacji kosmicznych poprzez ręczne składanie ich z indywidualnych modułów.

Pomimo prac nad dwoma nowymi projektami studio Egosoft nie zapomina o swoich wcześniejszych grach. Trwają już testy kolejnych aktualizacji do X Rebirth (patch 4.10), X3: Albion Prelude (patch 3.2) oraz X3: Terran Conflict (patch 3.3). Wszystkie te łatki mają przynieść poprawki błędów i ulepszanie optymalizacji.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-12-16 19:56:15