X Rebirth – twórcy przepraszają za problemy techniczne gry

Gra X Rebirth miała niedawno premierę. Od tamtego czasu docierają kolejne informacje o błędach i słabej optymalizacji produkcji.

Choć od premiery X Rebirth, najnowszej odsłony popularnych symulatorów kosmicznych, upłynęło zaledwie kilka dni, wielu graczy zdążyło poinformować o problemach technicznych, które napotkali podczas rozgrywki. Wśród najpoważniejszych wymieniane są kłopoty z optymalizacją i zawieszaniem programu. Studio Egosoft odniosło się do tych uwag przepraszając ze błędy i obiecując ich wyeliminowanie.

Przedstawiciel niemieckiej firmy napisał, że stworzony został specjalny wątek na forum Steama, gdzie zbierane są informacje na temat najpopularniejszych błędów (liczy już ponad tysiąc postów). Polecił też korzystanie ze wsparcia na oficjalnym forum firmy. W informacji od twórców wymienione zostały także priorytetowe sprawy, którymi studio zamierza zająć się w najbliższych tygodniach. Oto główne problemy gry:

* Błędy językowe.
* Problemy związane z zawieszaniem się programu.
* Kłopoty z AI statków handlowych.
* Słaba optymalizacja (co ciekawe, twórcy przyznali, że nie przeprowadzili procesu optymalizacji dla szybkich PC, stąd użytkownicy mocnych komputerów także mają problemy z grą).

Zapowiedziano także pewne usprawnienia: poprawienie ustawień joysticków, ulepszenie menu czy przywrócenie skrótów klawiszowych obecnych w poprzedniej wersji.

Nie jest to pierwsza taka sytuacja w historii tej serii symulatorów kosmicznych. Wcześniejsze odsłony także miewały problemy techniczne krótko po premierze, choć – jak twierdzą co bardziej zagorzali fani – nie były one aż tak znaczące. Pozostaje mieć nadzieję, że już niedługo twórcy wyeliminują choćby najpoważniejsze błędy wymieniane przez graczy.

Przy okazji autorzy X Rebirth z entuzjazmem wypowiedzieli się o sukcesie, jakim jest ich zdaniem gra. „Numer jeden na liście sprzedaży na Steamie przez wiele dni pod rząd, i to w takim okresie roku, gdy wychodzą duże produkcje… nie spodziewaliśmy się tego. To niesamowite zobaczyć, że więcej niż 10 tys. ludzi naraz gra w naszą produkcję. Obłęd!”.

Źródło:
"WildCamel" - GRY-OnLine


Klemens
2013-11-19 18:11:26