Wyniki badań Samsunga – Polacy kochają gry wideo

Z okazji zbliżającego się krajowego finału World Cyber Games 2012, firma Samsung Electronics Polska postanowiła zbadać profil demograficzny polskich graczy.

Opublikowane dziś wyniki wskazują wyraźnie, że gry wideo nad Wisłą przestały być domeną nastolatków. Do regularnego grania przyznaje się prawie połowa osób w wieku pomiędzy 27. a 35. rokiem życia, choć zaledwie 14% deklaruje, że na tego typu rozrywkę poświęca więcej niż 20 godzin tygodniowo.

49% respondentów ze wspomnianej grupy wiekowej twierdzi, że codziennie spędza na graniu 1-2 godziny. Niewielką przewagę wykazują panowie, spośród których 52% to regularni gracze, podczas gdy wśród pań odsetek ten sięga 42%. Jedynie 6% ankietowanych twierdzi, że kontakt z grami wideo ma zaledwie kilka razy w roku lub rzadziej.

Badania wykazały także bardzo pozytywne nastawienie do grania. Okazuje się , że dla 75% polskich graczy tego typu rozrywka to przede wszystkim sposób na odreagowanie. W odczuciu badanych, gry wideo pozytywnie oddziałują na umiejętność strategicznego myślenia (81%), spostrzegawczość (76%), wyobraźnię (58%) i zdolności manualne (61%).

Co istotne, polscy gracze znają umiar. Większość respondentów uważa, że gry wideo zajmują jedynie niewielką część ich wolnego czasu. Ankietowani przyznali, że równie chętnie chodzą na spacery (71%), spotykają się z przyjaciółmi (71%), oglądają telewizję (84% pań i 71% panów) oraz czytają książki (odpowiednio 77% i 58%). Granie nie przeszkadza także być na bieżąco z wydarzeniami w kraju i na świecie, orientować się w aktualnych zagadnieniach z dziedziny komputerów i Internetu, a także znać się na kulinariach (58%) i sztuce (52%). Co ciekawe, tylko co trzeci badany ze wspomnianej grupy wiekowej interesuje się polityką oraz gospodarką.

Źródło:
"Olek" - GRY-OnLine


Klemens
2012-10-01 18:33:00