Will Wright: Gry nie są właściwym medium do opowiadania historii

Twórca The Sims podsuwa temat pod dyskusję: czy gry powinny mieć ściśle nakreślony scenariusz, czy też gwarantować dowolność i możliwość poprowadzenia historii w różnych kierunkach?

- Gry nie są właściwym medium do opowiadania historii - twierdzi Will Wright. Nie musi tego zresztą wypowiadać na głos, jego najsłynniejsze dzieła: The Sims, SimCity i Spore wręcz wykrzykują to za założyciela studia Maxis. - Gry mają przedstawiać różne możliwości rozwoju fabuły - dodaje.

Wright uważa ponadto, że właściwym miejscem dla ściśle zaplanowanych scenariuszy jest telewizja. Właśnie w tym medium realizuje się teraz słynny projektant. Na potrzeby stacji Current TV tworzy obecnie program "Karma Bar". Nie oznacza to jednak, że całkowicie opuścił branżę, dzięki której zasłynął. Wraz z ekipą Stupid Fun Club pracuje również nad nowymi grami.

Źródło:
Patryk "Pepsi" Purczyński - gram.pl


Klemens
2011-02-21 20:20:45