W 2022 roku na lootboksy i hazard skórkami gracze wydadzą 50 mld dolarów

Według firmy analitycznej Juniper Research wydatki graczy na lootboksy oraz hazard skórkami będą stopniowo wzrastać.

Jeśli utrzyma się obecny trend, w 2022 roku konsumenci na całym świecie wydadzą na nie około 50 miliardów dolarów.

Analitycy z Juniper Research przedstawiają też inne niepokojące dane. Powołując się na ustalenia brytyjskiej Komisji ds. Hazardu, stwierdzają, że aż 11% tamtejszych nastolatków w wieku od 11 do 16 lat brało udział w losowaniu i obstawianiu skórek do gier. Firma wezwała nawet odpowiednie władze do przyjrzenia się problemowi i ograniczenia udziału młodzieży w powiązanym z interaktywną rozrywką hazardzie. Stwierdza też, że za problem w dużej mierze odpowiedzialny jest Steam – to za pośrednictwem tej platformy obstawia się najwięcej skórek, a jej właściciel, Valve Software, sam czerpie zyski z każdej transakcji. Z tego też powodu mało prawdopodobne jest, by w najbliższej przyszłości zechciał z własnej woli zająć się sprawą.

Juniper Research twierdzi, że w tym roku na obstawianie skórek oraz skrzynki z losową zawartością konsumenci wydadzą poniżej 30 miliardów dolarów. Elementy te stają się jednak coraz bardziej powszechne, a wydawcy chętnie wprowadzają je do swoich tytułów, toteż już za cztery lata ta kwota może wzrosnąć niemal dwukrotnie. Według analiz za ponad połowę tej sumy będą odpowiadać gracze z Chin i Dalekiego Wschodu; duży udział mają też w niej mieć miłośnicy interaktywnej rozrywki z Ameryki Północnej oraz Europy Zachodniej. Dla reszty świata, szczególnie osób z biedniejszych regionów, to fatalna wiadomość, bo wraz z popularyzacją lootboksów oraz innych dodatkowo płatnych elementów zwiększa się szansa, że deweloperzy zaczną jeszcze wyraźniej faworyzować konsumentów z grubszymi portfelami.

Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine


Klemens
2018-04-18 12:16:13