W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018

Według raportu firmy analitycznej Newzoo, światowy rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku przychód na poziomie 152,1 miliarda dolarów (ok. 575 miliardów złotych), a jego wzrost względem ubiegłego roku wyniesie 9,6%.

Największym segmentem rynku pozostanie sektor gier mobilnych, którego globalny udział wyniesie 45% przy prognozowanym wzroście na poziomie 10,2%. Drugi pod względem wielkości będzie segment konsolowy, który ma stanowić 32% rynku. Drugi rok z rzędu utrzyma on najszybsze tempo wzrostu i powiększy się o 13,5%. Najmniejszym i najwolniej rosnącym sektorem pozostanie sektor gier na komputery osobiste. Jego udział wyniesie 23%, a prognozowany wzrost to 4%.

Największym rynkiem krajowym w 2019 roku będzie rynek amerykański, który według prognoz ma wygenerować 36,9 miliarda dolarów przychodu. Na drugim miejscu znajdzie się rynek chiński, który wciąż odczuwa skutki ubiegłorocznej blokady rządowej na licencjonowanie nowych gier oraz podejmowanych działań na rzecz ograniczenia czasu spędzanego przed komputerem przez dzieci. Czołową piątkę zamykają Japonia, Korea Południowa oraz Niemcy. Polska plasuje się na 24 miejscu, a sprzedaż w naszym kraju ma wygenerować 596 milionów dolarów przychodu. Jeśli chodzi o regiony, to pomimo chińskiego spowolnienia, największy udział przypada Azji i krajom Pacyfiku - 47%. Na drugim miejscu plasuje się Ameryka Północna (26%), przed Europą, Bliskim Wschodem i Afryką (23%) oraz Ameryką Południową (4%).

Rynek gier komputerowych rozwija się nadal bardzo dobrze i w 2022 roku ma wygenerować już 196 miliardów dolarów przychodu, utrzymując po drodze stabilny wzrost na poziomie 9% rok do roku. Największy przychód w najbliższych latach generowały będą nadal gry mobilne i przewiduje się, że ich udział wzrośnie do prawie 50%.

Źródło:
"Lazlo" - GRY-OnLine


Klemens
2019-06-20 14:58:30