W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku.

Z przeprowadzonych badań wynika, że w tym roku wartość całego rynku gier wideo wzrośnie w porównaniu do 2014 roku o 9,4% (z 83,6 miliarda dolarów do 91,5 miliarda dolarów). Analitycy przewidują dalszą poprawę w kolejnych latach. W 2017 roku branża warta będzie około 107 miliardów dolarów. Jednocześnie Newzoo przewiduje, że Chiny przegonią w tym roku Stany Zjednoczone w kwestii przychodów z gier. Dzięki dynamicznemu wzrostowi, wynoszącemu aż 23% (w porównaniu do 3% USA), wygenerowanych zostanie 22,2 miliarda dolarów, czyli o 200 milionów dolarów więcej niż w kraju rządzonym przez Baracka Obamę.

Jeżeli chodzi o przychody w poszczególnych regionach świata, to na pierwsze miejsce trafi Azja z 43,1 miliardami dolarów, drugą lokatę zajmie Ameryka Północna z 23,8 miliardami dolarów, a trzecie Europa, Afryka i Bliski Wschód z 20,5 miliardami dolarów. Największy, bo 18% wzrost, wykaże jednak Ameryka Łacińska.

Z kolei podział przychodów na poszczególne platformy sprzętowe prezentuje się następująco. Największe pieniądze wygenerują gry na komputerach PC (33,7 miliarda dolarów), wliczając w to casualowe projekty dostępne m.in. na Facebooku i w przeglądarkach (6,6 mld dolarów) oraz normalne produkcje i tytuły MMO (razem 27,1 miliarda dolarów). Drugie miejsce zajmą konsole, sprzęt VR i RTV (25,1 miliarda dolarów), trzecie smartfony i smartwatche (20,6 miliarda dolarów), a czwarte tablety i handheldy (12,1 mld dolarów). W ostatnim przypadku segment napędzany będzie przez gry na tablety, które przyniosą ponad 9 miliardów dolarów przychodu (wzrost aż o 27% w porównaniu do 2014 roku). Z kolei kieszonsolki stracą na znaczeniu, zaliczając 16% spadek przychodów, co przełoży się na 2,7 mld dolarów.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2015-04-23 19:25:53