Valve zadowolone ze sprzedaży Steam Controllera. Platforma Steam wchodzi na salony

W trakcie trwającej w Seattle imprezy Steam Dev Days, Jeff Bellinghausen z Valve przyznał, że Steam Controller radzi sobie naprawdę nieźle.

W czerwcu bieżącego roku firma Gabe'a Newella podała do wiadomości, że urządzenie znalazło ponad pół miliona nabywców. Aktualnym celem korporacji jest sprzedanie miliona egzemplarzy kontrolera, a plany mają się ziścić na początku przyszłego roku. Na tym jednak ambicje Valve się nie kończą.

Jak się okazuje, każdego dnia ze Steam Controllera korzysta 27 tysięcy graczy, którzy spędzają z nim około jednej godziny dziennie. Z uwagi na fakt, że sprzęt może pochwalić się coraz większą bazą stałych użytkowników, firma zamierza skupić się na jego szerszej promocji. Jedną z metod, jakie mają pomóc w wykonaniu zadania, będzie specjalna lista, dzięki której gracze będą mogli zapoznać się z „najpopularniejszymi grami dla Steam Controllera”. Ponadto firma zamierza skupić się na promocji tytułów skrojonych na jego miarę.

Oprócz tego Steam będzie oficjalnie wspierać inne pady, na czele z kontrolerem DualShock 4 od Sony. Valve pracuje obecnie nad udostępnieniem graczom zaawansowanych opcji konfiguracyjnych, dzięki czemu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Steam Controllera, będą mogli dzielić się swoimi pomysłami na sterowanie z całą społecznością. Oczywiście nic nie będzie stało na przeszkodzie, by także sami deweloperzy udostępniali nam gotowe schematy, co z pewnością zwiększy komfort zabawy i uprości skomplikowany niekiedy proces dostosowania gry do naszych osobistych preferencji.

Valve ogłosiło również, że Steam Link, czyli urządzenie umożliwiające bezprzewodowe streamowanie gier, zostanie zintegrowany z telewizorami koreańskiej firmy Samsung. Oznacza to, że gracze chętni na wykorzystanie tej funkcji będą musieli zaopatrzyć się wyłącznie w pada i komputer — posiadanie osobnego sprzętu do przesyłania obrazu nie będzie już obligatoryjne.

Na koniec warto wspomnieć, że firma pracuje obecnie nad prototypem nowego kontrolera, tworzonego z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości — stanowi to odpowiedź na rosnącą popularność nowej technologii, której baza nabywców rośnie każdego dnia o około 1000 graczy.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2016-10-13 13:20:21