Valve odpowiada na zamieszanie wokół Steam Machine

Pracownik Valve postanowił oficjalnie odpowiedzieć na wczorajsze zwiastuny śmierci platformy Steam Machine.

Pierre-Loup Griffais – jeden z głównych koderów – w dość krótkim wpisie podejmuje cały temat w dość okrężny sposób. Na początku odnosi się do błahej przyczyny całej sytuacji. Podobno elementy listy rozwijanej zostały skasowane na podstawie danych z użytkowania strony – po prostu mało kto w nie klikał, więc nie było sensu zaśmiecać interfejsu. Informacja szybko przechodzi jednak w typowo PR-owski ton. Choć z jednej strony pracownik przyznaje, że sprzedaż Steam Machines nie jest zadowalająca, to z drugiej twardo trzyma się stanowiska, że Valve w pocie czoła pracuje nad otwartą platformą gamingową i uczynieniem Linuxa „wspaniałym miejscem dla graczy” (i to nie tylko tych korzystających ze Steama).

Griffais twierdzi, że firma wiele nauczyła się z projektu SM, a co najważniejsze dostała mnóstwo informacji zwrotnych od deweloperów gier (cześć z nich nie była zbyt pozytywnie nastawiona do SteamOS i „parowych maszyn”). Wnioskiem z eksperymentowania ma być dalsza wytężona praca nad rozwojem Vulcana – API, które jest bezpośrednią alternatywą dla DirectX 12. Takie stwierdzenie nikogo nie powinno dziwić, bowiem Valve wprowadziło już tę technologię do paru swoich projektów (Dota 2, silnik Source 2) i nie aprobuje obecnej hegemonii Windowsa wśród graczy.

Informacja oczywiście zaskarbiła firmie nieco dodatkowych punktów u użytkowników „pingwiniego” systemu operacyjnego, ale najciekawsze wydaje się jedno zdanie rzucone mimochodem. Przy końcu wiadomości koder wspomina bowiem, że samo Valve „ma w zanadrzu inne inicjatywy linuxowe”, którymi jak na razie nie chce się jeszcze publicznie dzielić.

Źródło:
"Movis" - GRY-OnLine


Klemens
2018-04-05 06:52:13