Valve: Myśleliśmy o tym, aby w Portalu 2 nie było portali

Wyobrażacie sobie Portala 2 bez tytułowych portali? My nie jesteśmy w stanie. O dziwo studio Valve brało pod uwagę taką możliwość. Josh Weier i Erik Wolpaw mówią dlaczego.

W rozmowie z magazynem PC Gamer przyznali oni, że mechanika oparta na tworzeniu portali trochę przejadła się ich firmie. Innego zdania byli jednak testerzy.

Mamy kilka pomysłów na nową mechanikę rozgrywki, ale nie chcemy o nich teraz mówić. Może jeszcze je wykorzystamy. Ale jedną z naszych koncepcji było pozbawienie Portal 2 tytułowych portali. Inna sprawa, że to faktycznie byłoby trudne - w końcu nasza gra dalej nazywa się Portal. Co by było gdyby w tej serii zawsze pojawiał się inny motyw przewodni? To w końcu Aperture Science i poszczególne laboratoria pokonujemy na nowe sposoby.

Ale szybko zorientowaliśmy się, że mimo kilku naprawdę interesujących pomysłów, które mieliśmy w zanadrzu ludzie wciąż mówiliby: "Wszystko w porządku, ale gdzie jest mój portal gun?".

Zdecydowaliśmy, że zejdziemy z tej ścieżki. Mimo tego, że byliśmy znudzeni portalami, to nasi testerzy chcieli ich jeszcze więcej. Dzięki nowym elementom stały się one znacznie ciekawsze.

Dobrym przykładem jest farba. Myśleliśmy o niej: "Dobra, farba będzie trzonem rozgrywki". Bardzo na to nalegaliśmy. Na szczęście ta koncepcja świetnie wpasowała się w mechanikę gry opartą na tytułowych portalach. Chcieliśmy aby wszystko ze sobą współgrało i wybraliśmy naprawdę najlepsze rozwiązania. Nie mieliśmy zamairu robić gry, w której przez połowę gry chodzilibyśmy z portal gunem w ręku, a przez drugą połowę robimy coś zupełnie innego.


Weier dodaje:

Było dla nas bardzo ważne, aby gracze zrozumieli, że chcieliśmy znaleźć nowe sposoby na urozmaicenie rozgrywki, ale w sposób oczywisty dla fanów. Zależało nam na tym.

Premiera Portal 2 będzie miała miejsce 9 lutego przyszłego roku. Gra ukaże się na PlayStation 3, Xboksie 360 i PC.


Źródło:
Michał "Osti" Ostasz - gram.pl


Klemens
2010-09-12 14:02:29