Twórcy EVE Online rezygnują z tworzenia gier VR

Zespół CCP oficjalnie wycofuje się z tworzenia gier przeznaczonych na zestawy rzeczywistości wirtualnej.

Tworzeniem gier wykorzystujących gogle wirtualnej rzeczywistości zajmowały się bowiem oddziały CCP mieszczące się w brytyjskim Newcastle i amerykańskiej Atlancie. Owe zespoły zostały rozwiązane, przez co pracę straciła niemal setka deweloperów. Co ciekawe, ta „restrukturyzacja” nie odbije się w negatywny sposób na EVE Online, a wręcz przeciwnie – powinna zapewnić owemu tytułowi znacznie większe wsparcie, niż miało to miejsce do tej pory, co zostało potwierdzone przez Paula Elsy’ego zajmującego się kontaktem ze społecznością. Jak napisał na oficjalnym forum, twórcy będą mogli skoncentrować się na dopracowywaniu EVE Online, a także zadbać o rozwój technologiczny, lepsze wsparcie dla graczy i poprawę jakości usług oferowanych przez jego zespół.

Prezes CCP, czyli Hilmari Veigari Pétursson, zdradził w oficjalnej informacji prasowej, że choć studio będzie kontynuować wsparcie dla już wydanych tytułów, nie zamierza więcej inwestować w VR, aż do momentu, w którym „nie pojawią się warunki rynkowe uzasadniające dalsze inwestycje poza tymi, które już zostały dokonane”. W związku z powyższym, przekazywane przez Péturssona zapewnienia o sukcesie, jaki osiągnęły wyżej wymienione produkcje, chyba należy traktować z przymrużeniem oka.

Warto również wspomnieć, że oprócz nieustannie rozwijanego EVE Online, autorzy pracują obecnie nad FPS-em znanym jako Project Nova. Prezes CCP zapewnił, że choć na tę chwilę nie może się podzielić żadnymi szczegółami, projekt wciąż jest w fazie produkcji.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2017-11-01 08:20:00