Twórcy o komercyjnej wersji Oculus Rift: nie zarabiamy na Rifcie

Palmer Luckey, założyciel firmy Oculus oraz współtwórca okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, odpowiedział na wątpliwości związane z kosztem urządzenia.

Na samym początku przeprosił za to, że Oculus nie wyraził się konkretnie co do tego jakiej ceny urządzenia powinni spodziewać się konsumenci, co stworzyło nadmierne i nierealne oczekiwania fanów. Ponieważ Oculus Rift jest sprzedawany w komplecie z kontrolerem Xboksa One oraz słuchawkami wiele osób pytało się jak mocno wpływają one na koszt zestawu i czy w sprzedaży pojawi się samodzielna tańsza wersja okularów. Luckey stwierdził, że mimo pozorów dodatki mają minimalny wpływ na koszt sprzętu. Dodał przy tym, że jeżeli nie chcemy gamepada możemy np. odsprzedać go z zyskiem.

Przedstawiona cena ma być uzależniona przede wszystkim od użytych przez producenta wysokiej jakości komponentów samych okularów. Mowa tu np. o dwóch ekranach OLED wysokiej rozdzielczości, profesjonalnych soczewkach czy sensorach ruchu. Przedstawiciel Oculusa przyrównał zakup Rifta do nabycia nowego telewizora lub smartfona, których koszt waha się w podobnych granicach, ale nie wywołuje większego zdziwienia i gorących emocji u klientów. Podkreślił również, że jego spółka nie zarabia na sprzedaży Rifta, sugerując tym samym, że traci na każdym egzemplarzu, który znajdzie się na rynku. Na koniec zapewnił, że Rift jest niezmiernie tani biorąc pod uwagę jego możliwości.

Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine


Klemens
2016-01-08 17:30:35