Twórcy StarCraft 2 zakładają nowe studio i pracują nad RTS-em

Kilku byłych pracowników firmy Blizzard Entertainment ogłosiło założenie nowej firmy – Frost Giant Studios.

Celem deweloperów jest stworzenie „kolejnej wielkiej strategii czasu rzeczywistego na PC”, charakteryzującej się innowacyjną, kooperacyjną rozgrywką, epicką opowieścią oraz naciskiem na e-sport.

Jak zauważa Tim Morten (w wywiadzie dla serwisu VentureBeat), do podjęcia decyzji o stworzeniu Frost Giant Studios popchnął go fakt, że jego dawna firma nie wydaje się już być zainteresowana bliskim mu gatunkiem RTS-ów – woli inwestować w marki takie, jak Overwatch, Diablo czy World of Warcraft. Twórca uznał, że nadszedł czas, by spróbować czegoś innego, choć porzucenie Blizzard Entertainment nie było łatwą decyzją.

Miałem poczucie, że stworzenie zupełnie nowego RTS-a na zewnątrz (poza Blizzard Entertainment) jest zbyt atrakcyjną możliwością, by z niej zrezygnować. Ale myślę, że każdy z nas miał w sercu wiele miłości do Blizzarda, która sprawiła, że podjęcie tej decyzji było trudne – przyznaje Tim Morten.

Wieści są o tyle ciekawe, że w zespole znalazło się kilka nietuzinkowych nazwisk. Oto obecni pracownicy nowego studia:
* Tim Morten – założyciel i prezes Frost Giant Studios, dawniej dyrektor produkcji StarCraft 2 i skasowanego C&C: Generals 2;
* Tim Campbell – „prezydent” nowego studia (w języku polskim terminy „CEO” i „President” tłumaczy się tak samo – przyp. red.) oraz reżyser (ang. Game Director) tajemniczego projektu, w przeszłości reżyser i projektant kampanii Warcraft III: The Frozen Throne, ostatnio pracował także jako reżyser przy Wasteland 3;
* Cara LaForge – szefowa działu operacji biznesowych, dawniej starszy menadżer programu Blizzard Esports;
* Jesse Brophy – dyrektor odpowiedzialny za warstwę artystyczną, pracował jako Lead Artist przy StarCraft 2 i pełnił podobną rolę w przypadku Diablo 4;
* Ryan Shutter – główny projektant doświadczeń użytkownika, projektował także StarCraft 2;
* Kevin Dong – główny projektant trybu kooperacyjnego, który zajmował się tym samym w przypadku StarCraft 2;
* Joseph Shunk – główny inżynier klienta, pełnił rolę inżyniera rozgrywki w czasie prac nad StarCraft 2 i Warcraft III: Reforged;
* Austin Hudelson – główny inżynier serwerów, pracował na podobnym stanowisku przy StarCraft 2;
* Micky Neilson – scenarzysta, pracował w Blizzard Entertainment i napisał dwie książki, które trafiły na listę bestsellerów New York Times.

Nie znamy na razie tytułu pierwszej produkcji Frost Giant Studios, nie mamy też niemal żadnych konkretów na jej temat. Warto jednak odnotować, że twórcom udało się już zdobyć 4,7 miliona dolarów na ten projekt – wygląda na to, że niektórzy inwestorzy wierzą w to, że gatunek strategii czasu rzeczywistego wciąż ma potencjał do przyciągania graczy.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2020-10-21 10:49:10