Twórcy S.T.A.L.K.E.R.-a pracują nad grą Kozacy 3

Reaktywowane pod koniec ubiegłego roku studio GSC Game World pracuje nad grą Kozacy 3. Będzie to klasyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana w dużej mierze na pierwszej odsłonie cyklu. Tytuł ma ukazać się jeszcze w tym roku na komputerach osobistych.

Kozacy 3 mają w dużej mierze będą raczej remakiem niż kontynuacją. Jak stwierdził Grigorovich:

Zdecydowaliśmy, że stworzymy remake pierwszych Kozaków z taką samą rozgrywką. Chcieliśmy też jednak zaoferować graczom znacznie lepszą oprawę i nową historię. Uważamy, że wielu odbiorców po prostu ominęło Kozaków, gdyż byli w 2001 roku nieco zbyt młodzi. Będą pod wrażeniem klasycznego RTS-a.

Nowa odsłona ma wyróżniać się unikalną konstrukcją sztucznej inteligencji. Zamiast traktować całe oddziały jako pojedyncze jednostki – jak ma to miejsce w innych grach strategicznych, w których kierujemy dużymi armiami – nowa odsłona Kozaków będzie umożliwiała wydawanie rozkazów każdemu żołnierzowi z osobna. Dodatkowo wszyscy walczący będą charakteryzować się indywidualnymi parametrami:

Każdy żołnierz na polu bitwy to oddzielna jednostka z własną sztuczną inteligencją, życiem i statystykami bojowymi. W większości RTS-ów jednostki są łączone w oddziały, a rozkazy wydaje się jedynie takim oddziałom. W Kozakach 3 będzie można sterować każdym pojedynczym żołnierzem oddzielnie, łącząc ich w oddziały dla wygody. Pojedynczy wojownicy czy małe grupy będą użyteczne przy przeprowadzaniu zwiadu, czy przejmowaniu wrogich robotników, budynków lub artylerii.

W momencie premiery Kozaków 3 do wyboru będziemy mieli dwanaście frakcji – w tym Francję, Ukrainę, Rosję, Anglię oraz Prusy. Materiały graficzne zdradzają też obecność Polski. Każda ze stron będzie dysponować unikalnymi jednostkami i budynkami. Docelowo w grze ma znajdować się dwadzieścia różnych narodowości, a liczba dostępnych jednocześnie jednostek ma przekroczyć pierwotne osiem tysięcy.

Dla pojedynczego gracza zostanie udostępnionych pięć kampanii. W trybie wieloosobowym zmierzy się maksymalnie siedmiu graczy – podzielą się na drużyny lub zawalczą „każdy na każdego”. Osoby, które preferują rozbudowę bazy przed przystąpieniem do działań ofensywnych, będą mogły skorzystać z opcji licznika, który uniemożliwia atakowanie przed upływem określonego czasu:

Jednym z najbardziej popularnych wariantów rozgrywki w oryginalnych Kozakach było danie graczom godziny lub dwóch na rozbudowę ich baz i armii jeszcze przed konfrontacją na polu walki.

Pojawi się także znana z klasycznych gier strategicznych możliwość rozgrywania pojedynków na losowo tworzonych mapach.

Kluczem do zwycięstwa będzie odpowiednie wykorzystanie silnych i słabych stron poszczególnych nacji. Oprócz tego niebagatelne znaczenie dla przebiegu starcia będzie miało ukształtowanie terenu – przed ostrzałem artyleryjskim będziemy mogli schować się za górami czy większymi wzgórzami, a te ostatnie wykorzystamy też do zwiększenia zasięgu rażenia własnych jednostek walczących na dystans.

Grigorovich zapowiedział, że Kozacy 3 będą w pełni wspierać obsługę modyfikacji i różnego typu fanowskich rozszerzeń. Tytuł od samego początku ma być wyposażony w edytor, z którego w trakcie produkcji korzystali sami twórcy. Jego możliwości mają pozwolić na niemal praktyczne przebudowanie gry od podstaw:

Udostępnimy moderom wiele prostych mechanizmów modyfikowania gry, tak aby mogli dodać nową zawartość, przebudować interfejs, sztuczną inteligencję, balans, zasady rozgrywki, czy nawet stworzyć zupełnie nową grę z goblinami i orkami. Będziemy wspierać najbardziej popularne mody, a także nadawać im oficjalny status i pomagać w pracy ich twórcom, tak by szła lepiej i sprawniej.

Gra Kozacy 3 ma ukazać się jeszcze w tym roku, nie sprecyzowano jednak konkretnej daty. Tytuł będzie działał na komputerach osobistych wyposażonych w system operacyjny z rodziny Windows, Linux lub Mac OS.

Źródło:
"Arantasar" - GRY-OnLine


Klemens
2015-05-19 17:00:22