Twórcy Minecraft chcą zostać wydawcami gier niezależnych

Osoby stojące za niezwykle popularnym Minecraftem zadają sobie ostatnio leninowskie pytanie - co robić? Jedna odpowiedź nasuwa się im częściej niż inne.

Największym optymistą jest Daniel Kaplan, który w studiu Mojang odpowiada za rozwój modelu biznesowego. W wywiadzie udzielonym GamesIndustry.biz mówi, że jego firma ma teraz fantastyczną pozycję i może robić co tylko zechce. "Mamy przed sobą całe mnóstwo możliwości. Jednak staramy się nie spieszyć i zdecydować co będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem" - zapewnia. Pytany o to, jakie branże składają im oferty współpracy, wymienia producentów sprzętu komputerowego, innych wydawców i koncerny reklamowe.

Jednak najbardziej interesujące momenty wywiadu to te, w których jest o wydawaniu gier niezależnych pod banderą Mojang. Decyzja co do tej działalności widocznie już zapadła. "Mamy nadzieję, że wydamy coś najpóźniej pod koniec roku, jakieś gry, których będziemy współproducentami" - czytamy w wypowiedzi Kaplana.

Mojang to naprawdę interesujący przypadek. Firma ta ciągu niespełna dwóch lat z jednoosobowej działalności gospodarczej przeistoczyła się w sprawne przedsiębiorstwo, jednocześnie ewoluując ze studia deweloperskiego w producenta i wydawcę gier. Świetny dowód na to, że nawet dziś, w świecie zdominowanym przez warte dziesiątki miliardów dolarów korporacje, jest jeszcze miejsce dla utalentowanych zapaleńców.

Źródło:
Mateusz "MATE" Kołodziejski - gram.pl


Klemens
2011-05-19 15:31:56