Twórcy Frostpunka 2 zachwalają AMD FSR 3

Wyczekiwana technologia AMD FSR 3 z funkcją Frame Generation dopiero co zadebiutowała, a już jest wychwalana przez czołowych twórców gier – w tym deweloperów stojących za nadchodzącym Frostpunkiem 2, czyli nasze rodzime studio 11 bit studios.

Przedstawiciele firmy po zakończeniu swojej niedawnej prezentacji dla prasy, w której pokazano demo sequela, udzielili wywiadu serwisowi WCCFTech i zdradzili w nim nieco szczegółów odnośnie implementacji konkurenta DLSS 3 w ich produkcji:

Implementacja FSR 3 w grze była naprawdę prosta. Działała od tak. Korzystamy z niej i ją uwielbiamy. Naprawdę jest niesamowita. Znacznie poprawia jakość i jest szczególnie przydatna w przypadku tego rodzaju miasta, które właśnie widzieliście w trakcie prezentacji – z dużą ilością szczegółów i nie chodzi tu o zbliżenia na pojedyncze budynki, a o widok na miejską wrzawę. FSR pomaga nam uwypuklić te detale i uwydatnić przejrzystość.

Tytuł powinien ukazać się na PC w pierwszej połowie przyszłego roku. Niewykluczone, że będzie on dostępny w subskrypcji Game Pass już w dniu premiery. Co więcej, FSR 3 trafi także do innej nadchodzącej gry 11 bit studios, a konkretnie kosmicznego The Alters.

Co do samej technologii FSR 3 – pomimo, że według AMD oficjalnie wspierane karty zaczynają się od serii Nvidia RTX 2xxx i Radeon RX 5700 wzwyż, to jednak znany youtuber Daniel Owen udowodnił, że działa ona także na kartach pokroju GTX 1060.

Dzięki niej i zastosowaniu kilku innych kompromisów udało mu się osiągnąć na tym GPU 60-80 klatek na sekundę w wymagającym mocnego sprzętu Immortals of Aveum (i to w rozdzielczości 1080p).

Warto jednak wspomnieć, że GTX z rodziny 1xxx nie radzą sobie najlepiej z obliczeniami asynchronicznymi – na bazie których działa technologia FSR 3 – więc nie należy spodziewać się na nich fajerwerków.

Źródło:
"Maycuzai" - GRY-OnLine


Klemens
2023-10-05 12:47:34