Twórcy Among Us tłumaczą się z powolnego rozwoju gry

Na oficjalnej stronie studia InnerSloth pojawił się wpis, w którym twórcy opisują, jakich nowości w temacie Among Us możemy spodziewać się w najbliższych tygodniach.

Among Us dość niespodziewanie okazało się jedynym z największych fenomenów drugiej połowy ubiegłego roku. Oszałamiające wyniki, jeśli chodzi o liczbę graczy, skłoniły ekipę ze studia InnerSloth do rezygnacji z planów opracowania kontynuacji tej nietypowej sieciowej produkcji i skupienia się na rozbudowie „jedynki”. I faktycznie, rozwój cały czas trwa. O tym, czego miłośnicy Among Us mogą spodziewać się w przyszłości, możemy przeczytać w najnowszym wpisie twórców umieszczonym na ich oficjalnej stronie internetowej.

Przede wszystkim otrzymaliśmy zapewnienie, że zapowiedziana podczas grudniowego The Game Awards 2020 nowa mapa, nosząca nazwę Airship, powinna trafić do Among Us już wkrótce. Rzecz jasna aktualizacja, która ją wprowadzi, będzie darmowa dla wszystkich. Ponadto niedługo mają pojawić się dokładne plany rozwoju tytułu na najbliższe miesiące oraz system kont w grze, które byłyby łatwe do moderowania i w przyszłości oferowałyby listę przyjaciół czy wgląd w statystyki.

Twórcy w swoim wpisie nie omieszkali także zawrzeć podziękowań. Są oni wdzięczni głównie za dwie nagrody, które otrzymali podczas The Game Awards 2020, oraz przekroczenie bariery miliona obserwujących na Twitterze i TikToku. Nie zapomnieli też wspomnieć o swoich niedawnych osiągnięciach, wśród których możemy wymienić debiut Among Us na Nintendo Switch oraz platformie Epic Games Store.

Wszystko to brzmi bardzo dobrze, lecz można odnieść wrażenie, że rozwój Among Us nie idzie tak sprawnie, jak mógłby iść. Dlaczego tak jest? Odpowiedź znajdziemy w omawianym tu wpisie. Według twórców, wszystkiemu winien jest wspomniany na wstępie niespodziewany wybuch popularności tytułu i podjęcie decyzji o kontynuowaniu wsparcia dla niego.

Musieliśmy poświęcić dwa miesiące na restrukturalizację, opracowanie nowych procesów i pozyskanie zewnętrznych partnerów, którzy pomogliby nam w zarządzaniu. Początkowo studio składało się z trzech przyjaciół pracujących razem (…), ale jeśli chcieliśmy się rozwinąć długoterminowo, musieliśmy usprawnić kilka rzeczy. Wszystko to działo się zakulisowo i choć odciągało nas od gry, w przyszłości powinno znacznie ułatwić prace nad nią.

Dodatkowo czas zabierają porty gry na konsole Nintendo Switch oraz Xbox One i Xbox Series X/S. Choć ekipa z InnerSloth ma odpowiednią pomoc w ich przygotowywaniu, wciąż wymagają one odpowiedniej uwagi z ich strony. Ponadto na głowie twórców znajduje się mnóstwo innych spraw (kwestie prawne, spotkania itp.), które również wpływają na opóźnienia.

Dlaczego zatem InnerSloth nie zatrudni po prostu większej liczby pracowników? Tłumaczą oni, że nie jest to takie proste. Przede wszystkim może to doprowadzić do kolejnych opóźnień i problemów finansowych, które w najgorszym razie są w stanie doprowadzić do zamknięcia studia.

Graczom Among Us pozostaje zatem cierpliwie czekać na to, co przyniesie 2021 rok. Miejmy nadzieję, że zgodnie z zapowiedziami poczynione przygotowania sprawią, że będzie on dużo bardziej obfity w nowości niż poprzedni.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine


Klemens
2021-01-20 20:48:59