Toksyczni gracze z rozgrywkami tylko we własnym gronie według Amazona

Firma Amazon uzyskała ciekawy patent, według którego toksyczni gracze poddawani byliby kwarantannie i mogliby bawić się tylko we własnym gronie.

Korporacja złożyła wniosek już w grudniu 2017 roku, ale dopiero teraz został on zaakceptowany przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.

W dokumentacji możemy przeczytać, że matchmakingowe systemy wykorzystywane są do grupowania graczy pod względem ich umiejętności, ale mogą być użyte także do innych celów. Dział technologii Amazonu tłumaczy, że toksyczni użytkownicy potrafią zepsuć zabawę pozostałym uczestnikom rozgrywek, dlatego warto ich odizolować od reszty społeczności.

Wnioskodawcy zaznaczają, że zdają sobie sprawę z tego, iż „toksyczność” jest mocno nieostrym terminem. Sami podają tego przykład, stwierdzając, że niektórym osobom przeszkadzają przekleństwa podczas zabawy, a inni nie mają z nimi żadnych problemów. Dlatego elementem systemu ma być możliwość konfigurowania przez każdego gracza tego, co uważa za niedopuszczalne. Matchmaking brałby pod uwagę takie preferencje podczas dobierania partnerów do rozgrywki.

Podobne rozwiązania są stosowane przez inne firmy. Głośno ostatnio było m.in. o twórcach Fall Guys: Ultimate Knockout, którzy przez pewien czas po cichu wrzucali wszystkich cheaterów tylko na jedną wyspę. Ruch Amazonu jest jednak ciekawy, gdyż został poparty zaakceptowanym wnioskiem patentowym.

Nie wiadomo, czy korporacja ma jakieś konkretne plany wykorzystania tych rozwiązań. Firma na razie ma pewne problemy z przebiciem się na rynku gier. Crucible okazało się tak wielką klapą, że w jakiś czas po premierze zostało cofnięte do zamkniętej bety, a w ubiegłym miesiącu projekt skasowano. Również wrażenia z testów MMORPG New World nie były pozytywne.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2020-11-04 19:07:33