Tim Schafer ze wsparciem dla muzułmanów na GDC 2019 - pie***lić białych suprematów

Deweloperzy potępili mowę nienawiści i rasizm w środowiskach powiązanych z grami wideo. Używając więcej niż stanowczego języka.

Miniony tydzień upłynął nam z masą doniesień, które pojawiły się przy okazji odbywającej się w San Francisco imprezy Game Developers Conference 2019. Obok wielu doniesień i ciekawostek związanych z samymi grami, nie zabrakło też wątków politycznych czy potępiania rasizmu, czy mowy nienawiści w środowiskach graczy i branży, a także odwołań do zamachu terrorystycznego w Nowej Zelandii z 15 marca, w którego wyniku śmierć poniosło 50 osób wyznania muzułmańskiego.

Wątek pojawił się na tapecie z inicjatywy Meg Jayanth, znanej przede wszystkim za sprawą gry 80 Days. Pisarka w swojej wypowiedzi potępiła mowę nienawiści i rasizm, która często stają się także udziałem środowisk związanych z branżą gier wideo: jeśli całkowicie i stanowczo nie odrzucimy ludzi reprezentujących takie zachowania – tych nazistów, faszystów, białych suprematów – to tak jakbyśmy ich zaprosili. A tam, gdzie jest miejsce dla nich, nie ma miejsca dla nikogo innego. Jednocześnie przywołała wspomniany już zamach na meczety w nowozelandzkim Christchurch, a także kontrowersyjną aferę związaną z ruchem GamerGate.

Znacznie ostrzejszy w słowach był za to Tim Schafer założyciel studia DoubleFine Productions, niegdyś związany z LucasArts. Twórca takich tytułów jak Full Throttle czy Grim Fandango postanowił wyraźnie powitać wszystkich wyznawców islamu na targach Game Developers Conference 2019 i wyraził swoje wsparcie dla nich, po czym szybko przeszedł do meritum: mam nadzieję, że nie jest to kontrowersyjne, ale - pie***lić białych suprematów. To smutne, że rasiści i handlarze nienawiścią znaleźli sobie bezpieczną przestrzeń we wszystkim, co jest pośrednio związane z grami wideo. Musimy wykorzystać wszystkie dostępne środki, by dać im do zrozumienia, że nie zamierzamy tolerować tego g*wna.

Źródło:
"LM" - gram.pl


Klemens
2019-03-25 20:19:34