Thief Simulator lepszy niż Wiedźmińskie opowieści - wyniki polskich gier na Steamie

Przez ostatnich kilka miesięcy na rynek trafiło sporo gier autorstwa polskich deweloperów. Warto więc sprawdzić jak poradziły sobie na Steamie.

Wyniki sprzedaży zaczerpnięto ze Steam Spy. Analizując poniższe zestawienie miejcie na uwadze różne terminy premier danych tytułów oraz dostępność wersji na inne platformy sprzętowe. Warto także pamiętać, że w przypadku starszych tytułów spadki średnich liczb bawiących się jednocześnie graczy są generalnie większe u produkcji przeznaczonych tylko dla pojedynczego gracza.

Gra:

Sprzedaż wg Steam Spy

Średnia liczba bawiących się jednocześnie z ostatnich 30 dni wg Steam Charts

Data premiery:

Czy gra dostępna jest na konsolach?

356,000

2150

19 października 2018 r. (Early Access)

Nie

Green Hell

72,000

398

29 sierpnia 2018 r. (Early Access)

Nie

Phantom Doctrine

50,000

288

14 sierpnia 2018 r.

Tak (PS4, XONE)

Thief Simulator

47,000

1393

9 listopada 2018 r.

Nie

X-Morph: Defense

47,000

26

30 sierpnia 2018 r.

Tak (PS4, XONE, wkrótce Switch)

Dying Light Bad Blood

25,000

29

13 września 2018 r. (Early Access)

Obecnie nie.

60 Parsecs!

18,000

50

18 września 2018 r.

Nie

Thronebreaker: The Witcher Tales

17,000

1637

9 listopada 2018 r. na Steamie, wcześniej na GOG.com

Obecnie nie.

Kursk

4,000

14

9 listopada 2018 r.

Obecnie nie

303 Squadron: Battle of Britain

4,000

3

31 sierpnia 2018 r.

Obecnie nie

My Memory of Us

3,000

3

9 października 2018 r.

Tak (PS4, XONE, wkrótce Switch)

Steel Rats

2,000

6

7 listopada 2018 r.

Tak (PS4, XONE)

My Brother Rabbit

2,000

8

21 września 2018 r.

Tak (PS4, XONE, Switch)



W niektórych sytuacjach widać spore różnice między podanymi w tabelce wynikami sprzedaży, a oficjalnymi notkami prasowymi. Przykładowo, na początku października studio Creepy Jar pochwaliło się, że sprzedaż Green Hell przekroczyła 93 tysiące egzemplarzy.

Różnice te wynikają najpewniej z tego, że Steam Spy podaje jedynie przybliżone wyniki, więc rzeczywiste dane mogą wyglądać trochę inaczej. Część klientów mogła również zwrócić zakupione gry. Liczby z tabelki najlepiej więc wykorzystać do porównań z osiągnięciami innych produkcji z tego zestawienia.

W przypadku Phantom Doctrine w zeszłym tygodniu autorzy ogłosili, że gra znalazła ponad 100 tysięcy nabywców. Wynika z tego, że co najmniej połowa zakupionych egzemplarzy przypadła na wersję pecetową, zwłaszcza że poza Steamem produkcja dostępna jest również w serwisie GOG.com.

Warto również zwrócić uwagę na imponującą sprzedaż Thief Simulator, gdyż gra ukazała się niecałe dwa tygodnie temu. To kolejny tegoroczny przebój firmy PlayWay w kategorii nietypowych symulatorów. Wydany w maju House Flipper do tej pory znalazł 696 tysięcy nabywców.

Powody do zadowolenia mają też autorzy World War 3, które osiągnęło doskonały wynik pomimo kiepskiego stanu technicznego, który przez dłuższy czas uniemożliwiał zabawę. Te kłopoty powodują jednak, że produkcja systematycznie traci graczy, więc trudno przewidzieć, jak długo jeszcze pociągnie.

Natomiast kompletną porażką okazało się Dying Light: Bad Blood, co smuci, gdyż produkcja zaoferowała świeże podejście do gatunku battle royale. Obecnie serwery straszą jednak pustkami, ale nie wszystko jest stracone, gdyż autorzy otrzymają drugą szansę na sukces w przyszłym roku, kiedy to gra opuści wczesny dostęp na PC i ukażą się wydania konsolowe.

W przypadku gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści wynik 17 tysięcy jest rozczarowujący. Twórcy przyznali, że sprzedaż jest poniżej oczekiwań, ale wierzą, że na dłuższą metę projekt okaże się sukcesem. Należy pamiętać, że produkcja na Steama trafiła dopiero dziesięć dni temu, podczas gdy wcześniej dostępna była tylko na GOG.com. Warto dodać, że 14 listopada Steam Spy twierdził, że gra znalazła 29 tys. nabywców, ale dane podawane przez ten serwis krótko po premierze są zazwyczaj bardzo niedokładne i musi upłynąć trochę czasu, nim zacznie pokazywać wiarygodne wyniki.

Wśród polskich tytułów wydanych w ostatnich miesiącach nie brakuje więc zarówno sukcesów, jak i porażek. Na razie wszystko wskazuje jednak, że pozycja Frostpunka jako największego rodzimego przeboju tego roku pozostanie niezagrożona. Według Steam Spy gra znalazła bowiem już milion nabywców.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2018-11-19 16:11:36