The Red Solstice – trwa zbiórka na strategię inspirowaną m.in. seriami StarCraft i XCOM

Na Kickstarterze trwa zbiórka pieniędzy na grę The Red Solstice.

W ostatnich dniach na Kickstarterze nastąpił wysyp zbiórek pieniędzy na ambitne i interesujące produkcje. Dziś przedstawiamy Wam kolejne takie dzieło – The Red Solstice, czyli dynamiczną taktyczną strategię czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG w klimatach science-fiction, która będzie dedykowana przede wszystkim kooperacyjnej zabawie w trybie multiplayer. Jako źródło inspiracji twórcy wymieniają takie tytuły jak XCOM, Syndicate, StarCraft czy Warhammer 40,000: Dawn of War. Gra powstaje od kilku lat w niezależnym chorwackim studiu Ironward, składającym się z siedmiu stosunkowo doświadczonych deweloperów. 50 tysięcy dolarów, o które prosi zespół w ramach kickstarterowej zbiórki, jest potrzebne na sfinalizowanie prac nad projektem. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, gra trafi na rynek za pośrednictwem Steama w sierpniu 2014 roku. Jej jedyna docelowa platforma sprzętowa to komputery osobiste.

Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w roku 117 Po Ziemi (ang. After Earth). Po tym, jak nasza macierzysta planeta została zniszczona na skutek pandemii potężnego wirusa, zmieniającego ludzi w mutanty, życie ludzkości skupia się wokół kolonii rozsianych w różnych zakątkach galaktyki. Pewnego dnia elitarny oddział kosmicznych marines zostaje wysłany na planetę Tharsis, z którą urwała się łączność. Na miejscu okazuje się, że kolonia została opanowana przez hordy potworów.

Każda rozgrywka w The Red Solstice trwa około godziny. Zadaniem 8-osobowej drużyny graczy jest wywalczenie sobie drogi przez monstrualne zastępy i realizacja określonych celów, a następnie ewakuacja. Po drodze żołnierzom przychodzi gromadzić surowce i rozmaite przedmioty (broń, amunicję, apteczki, materiały wybuchowe etc.), a następnie starać się przetrwać coraz bardziej zaciekłe ataki, wykorzystując zasoby np. do stawiania fortyfikacji.

Wydarzenia toczą się w dynamicznym tempie, toteż zabawa wymaga szybkiego myślenia przy nieustannej współpracy całej drużyny. Do wyboru jest osiem klas postaci, między innymi szturmowiec, żołnierz ciężkiego wsparcia, zwiadowca, strzelec wyborowy, medyk i specjalista od materiałów wybuchowych. Aby uniknąć powtarzalności, wiele elementów jest generowanych losowo – dotyczy to szczególnie lokalizacji surowców i przeciwników, a także rodzaju znajdowanych łupów.

Oprócz trybu multiplayer, twórcy chcą zaimplementować w The Red Solstice także pełnoprawną kampanię fabularną dla jednego gracza, lecz aby im się to powiodło, muszą uzyskać przynajmniej 100 tysięcy dolarów. Inne cele dodatkowe zbiórki przewidują m.in. obsługę komputerów Mac i systemów Linux, a także wsparcie dla modów. Studio Ironward opracowało własny silnik na potrzeby omawianej gry, stworzony przy użyciu OpenGL.

Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine


Klemens
2014-04-06 10:22:56