The Guild 3 - nowe screeny oraz informacje

Na stronie strategii The Guild 3 opublikowano nowe screeny oraz artykuł opisujący zaskakująco rozbudowany system sztucznej inteligencji, który ma napędzać zachowania postaci w grze.

W The Guild 3 zajmiemy się głównie prowadzeniem biznesów, ale będzie to dokonywane z perspektywy konkretnego bohatera, a na przebieg rozgrywki wpłyną osobiste stosunku z innymi postaciami. Dlatego sztuczna inteligencja ma być jednym z fundamentów rozgrywki w The Guild 3 i prace nad nią ruszyły pełną parą od samego początku projektu. Rezultatem tego jest zaawansowany system rządzący zachowaniami postaci niezależnych, który pozwoli im analizować rzeczywistość i reagować na nią. Jednocześnie te wzorce zachowań mają ulegać zmianie na skutek przeżywanych przez SI wydarzeń. Nie obejmie to tylko i wyłącznie pojedynczych ludzi. Odrębne moduły sztucznej inteligencji otrzymają również rodziny, gildie oraz miasta.

Zachowania SI opierać się będą na sześciu wartościach i różnice między nimi ukształtują zachowanie:

* Konstrukcja - SI lubi miasta oraz porządek w społeczeństwie.
* Destrukcja - SI preferuje dziką naturę i nieprzewidywalność w społeczeństwie.
* Ego - SI jest egoistyczna i interesują ją jedynie własne korzyści oraz sława.
* Społeczność - SI woli być częścią grupy i czerpie dumę ze współpracy w imię wspólnego dobra.
* Władza - SI uważa, że najważniejsze jest posiadanie oficjalnych pozycji pozwalających decydować o istotnych rzeczach.
* Bogactwo - SI uważa, że pieniądze są w stanie kupić wszystko, nawet posłuszeństwo władz i najlepiej jest pociągać za sznurki z cienia.

Jak widać, te sześć wartości podzielonych jest na trzy grupy i w każdej z i nich znajdują się dwa przeciwstawne podejścia. Oczywiście, większość postaci nie znajdzie się na samym końcu spektrum i ich osobowość stanowić będzie mieszankę różnych podejść.

Jednocześnie sztuczna inteligencja będzie się w stanie uczyć i ewoluować. Takie podejście jest trudniejsze do zaprogramowania niż na sztywno wyznaczony zestaw reakcji na dane wydarzenia, ale dzięki temu SI ma być w stanie realistycznie zareagować nawet na mocno nieprzewidywalne posunięcia gracza. Ponadto nie będziemy mogli nauczyć się wzorców zachowań i w ten sposób z łatwością przewidywać poczynania postaci.

Nauka SI odbywać się ma na kilka sposób. Pierwszym z nich będzie akcja. Np. postać powącha kwiatek i zostanie użądlona przez latającą wokół niego pszczołę. Druga metoda to obserwacja. Postać zobaczy pszczołę obok kwiatów i wydedukuje, że zbliżenie się może skutkować użądleniem. Tym samym nauczy się czegoś, bez konieczności doświadczania skutków. Trzeci sposób to nauka przez planowanie. Na podstawie uzyskanych poprzednimi metodami informacji postać będzie w stanie wykorzystać swoją wiedzę do ograniczania ryzyka dla siebie, lub sprowadzenia nieszczęścia na swoich wrogów.

Przypomnijmy na koniec, że za The Guild 3 nie odpowiada znane z poprzednich odsłon studio 4Head. Zamiast tego zadanie opracowania gry powierzono zespołowi GolemLabs, mającemu na koncie udaną serię Superpower. Gra zmierza wyłącznie na pecety. Jako ciekawostkę warto dodać, że projekt budowany jest na ulepszonej wersji silnika z cyklu Darksiders. Produkcja ma być mocno promowana podczas targów Gamescom i wtedy zapewne zobaczymy wreszcie pierwsze zapisy rozgrywki.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-06-26 17:45:58