SuperData: prawie 90 procent przychodów cyfrowego rynku gier to mikropłatności
W okresie od 27 do 30 listopada bieżącego roku gry pecetowe osiągnęły wynik o 6% większy w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Co jednak ciekawe, rynek gier konsolowych zaliczył dość spory, bo liczący aż 13% spadek.Zdaniem analityków jest to spowodowane przede wszystkim przez ogromne problemy z dostępnością obu konsol nowej generacji oraz gwałtownie rosnącym zainteresowaniem usługami abonamentowymi, jak chociażby Xbox Game Passem. Wspomniana usługa Microsoftu może bowiem pochwalić się aż o 216% wyższymi przychodami w samym październiku niż w analogicznym okresie ubiegłego roku!
To jednak nie wszystko – analitycy z SuperData zamieścili w raporcie informację dotyczącą przychodów z cyfrowego rynku za 10 pierwszych miesięcy bieżącego roku. Wyniki są dość zaskakujące (a może nie?), ponieważ aż 89% wszystkich cyfrowych przychodów pochodziło z mikropłatności. Łącznie wygenerowały one aż 92,6 miliardów dolarów, z czego 21,7 miliardów przypadło na same Stany Zjednoczone!
W przypadku globalnym mamy do czynienia ze wzrostem wynoszącym 12%, a w przypadku USA wynoszącym 34%. Krótko mówiąc – to właśnie na mikropłatnościach zarabia się obecnie najwięcej i najlepiej. Ba, dla porównania mamy również informację, że przychody ze sprzedaży pełnych wersji gier wyniosły na całym świecie jedynie 11,6 miliardów dolarów, z czego 4,9 miliardów wydano w USA.
Źródło:
Maria Wawrzyniak - gram.pl 2020-12-07 21:41:44