Sukces projektu Godus Petera Molyneux na Kickstarterze

Po prawie miesiącu zbiórki na Kickstarterze potrzebne 450 tys. £ udało się zgromadzić projektowi Godus, czyli grze Petera Molyneux, która ma być spadkobiercą serii Populous.

Tempo pozyskiwania środków było jednak dosyć wolne i przed dłuższy czas nie było wiadomo czy uda się osiągnąć wymaganą kwotę. Ostatecznie obawy o los przedsięwzięcia okazały się na szczęście bezpodstawne i kilka godzin temu zgromadzono potrzebne minimum. Obecnie do końca całej akcji pozostały niecałe dwa dni, a licznik na stronie pokazuje już ponad 478 tys. funtów.

Zgodnie z kickstarterową tradycją po osiągnięciu potrzebnej sumy autorzy ustanowili kilka kolejnych celów. Udało się już dotrzeć do progu, który zapewni trzy dodatkowe tryby rozgrywki solo i mulitplayer. Wprowadzona zostanie również opcja założenia własnej sekty, co odegra znaczącą rolę w rozgrywkach sieciowych oraz w trakcie korzystania z opcji społecznościowych. Przy 485 tys. funtów do napisania scenariusza zatrudniony zostanie James Leach. Twórca ten odpowiedzialny jest za fabułę Black & White, za którą otrzymał nagrodę Bafta. Zebranie pół miliona funtów umożliwi autorom wprowadzenie trybu kooperacyjnego oraz opcji opętania pojedynczej jednostki i kierowania nią z perspektywy pierwszej osoby. Natomiast przy 550 tys. funtów powstaną wersję Godus na Linuxa i konsolę OUYA.

Aby zachęcić kolejnych graczy do wspierania projektu, twórcy wypuścili pierwszy filmik pokazujący wczesną wersję trybu multiplayer:



Godus to strategia czasu rzeczywistego, w której wcielimy się w bóstwo dbające o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców. Peter Molyneux zapoczątkował ten typ gier wraz z premierą pierwszej części Populous. Jego najnowszy projekt na stanowić ewolucję tej koncepcji m.in. przez dodanie rozbudowanych opcji multiplayer wzorowanych na serii Dungeon Keeper oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych rodem z Black & White.

Jako bóstwo będziemy mogli m.in. wpływać na kształt terenu, dzięki czemu utworzymy idealne warunki do rozwoju społeczności naszych wyznawców. Zamieszkujący świat gry ludzie kontrolowani mają być przez dynamiczną sztuczną inteligencję, dzięki czemu będą żyli własnym życiem i realistycznie reagowali na otaczającą ich rzeczywistość. Moc każdego boga zależeć ma od liczby czczących go wiernych. Dlatego prędzej czy później konieczne będzie porzucenie pokojowego rozwoju i udanie się na podbój terenów należących do innych cywilizacji. Podczas bitew wspomożemy naszą armię potężnymi zaklęciami bojowymi.

Godus powstaje z myślą o pecetach oraz urządzeniach mobilnych działających w oparciu o systemy iOS i Android. Premiera planowana jest na wrzesień przyszłego roku.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2012-12-20 15:41:45