Styczniowe SuperData - słabnące Fortnite i Red Dead Online
Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,4 mld dolarów, czyli o 6% mniej niż w pierwszym miesiącu 2018 r.Największy spadek, bo o 29%, zanotowano w sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych. Z kolei przychody z całego sektora konsol zmniejszyły się o 3%, co analitycy tłumaczą osłabieniem zainteresowania grami Grand Theft Auto V i Overwatch oraz markami Call of Duty i FIFA.
W porównaniu z grudniem Fortnite zaliczyło 48-procentowy spadek przychodów. Są one wyższe niż w styczniu 2018 r., ale dla Epic Games jest to małe pocieszenie, gdyż rok temu gra nie była jeszcze dostępna na urządzeniach mobilnych i konsoli Nintendo Switch.
Powody do niepokoju ma również studio Rockstar. Znajdujące się obecnie w becie Red Dead Online zaliczyło 14% spadek przychodów w porównaniu z grudniem i straciło część użytkowników. Obecnie gracze wydają na mikropłatności w tej pozycji pięć razy mniej niż w Grand Theft Auto Online. Starsza z tych produkcji także zaczyna jednak słabnąć. W sumie łączne przychody z Red Dead Online oraz GTA Online były w styczniu na podobnym poziomie, jak tylko z drugiej z tych pozycji w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Przejście na model free-to-play zapewniło Counter-Strike: Global Offensive wzrost popularności, ale nie znalazło to wcale przełożenia na sukces finansowy. W minionym miesiącu w grę bawiło się o 8% więcej osób niż w styczniu 2018 roku, ale przychody były niższe.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine 2019-02-24 18:05:30