Starborne – jutro ruszą otwarte testy strategii MMO od weteranów EVE Online

Jutro ruszą otwarte alfa-testy Starborne, czyli kosmicznej strategii MMO od weteranów EVE Online.

Jakiś czas temu studio CCP Games opuściła grupa deweloperów, w tym dyrektor artystyczny EVE Online Ásgeir Ásgeirsson oraz Hrafnkell Óskarsson, który zaprojektował dużą część tła fabularnego tej produkcji. Założyli oni nową firmę nazwaną Solid Clouds i rozpoczęli prace nad projektem Starborne, czyli kosmiczną strategią łączącą elementy MMO oraz 4X, w której pojedyncza rozgrywka potrwa około pół roku.

Produkcja zmierza wyłącznie na pecety i na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Nie będziemy jednak musieli czekać długo na okazję do zagrania w Starborne. Już jutro bowiem ruszą otwarte testy wersji alfa. Gra wykorzysta model free-to-play, ale projektując go autorzy czerpią z doświadczeń uzyskanych przy tworzeniu EVE Online. Wszystko, poza częścią elementów kosmetycznych, będzie więc można odblokować poprzez rozgrywkę. Jednocześnie wiele kluczowych elementów potrzebnych do rozwoju kosmicznego imperium nie zakupimy za prawdziwe pieniądze. Tym samym nawet osoby ochoczo korzystające z mikropłatności będą musiały włożyć w ten tytuł sporo czasu, aby mieć szansę na odniesienie sukcesu.

Starborne rozgrywane będzie w trwających około sześć miesięcy meczach. W każdym z nich wezmą udział tysiące graczy, którzy wejdą w skład kilku rywalizujących ze sobą sojuszy. Zabawa przypominać ma klasyczne produkcje 4X. Będziemy więc eksplorowali galaktykę, kolonizowali światy, gromadzili surowce, ulepszali technologie, organizowali akcje szpiegowskie oraz prowadzili wojny. Początkowo otrzymamy pełną swobodę wyboru strategii rozwoju. Jednak gdy konflikt zacznie wchodzić w decydującą fazę, będziemy musieli postawić na specjalizację, tak aby lepiej przysłużyć się naszej frakcji, koncentrując się np. na zwiadzie i gromadzeniu informacji, wzmacnianiu gospodarki, obronie terytoriów czy braniu udziału w inwazjach na wrogie sektory.

Zabawa toczyć się ma w czasie rzeczywistym, ale każdy gracz dysponować będzie ograniczoną liczbą akcji, która ma rosnąć wraz z rozwojem imperium. Gdy wyczerpie dostępną dla niego pulę będzie mógł wylogować się z gry i powróci do rozgrywki dopiero, gdy jego podwładni zakończą wykonywanie wydanych rozkazów.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2017-10-17 18:50:40