Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie

Ciekawych smaczków możemy dowiedzieć się z opublikowanego w grudniu przez Cloud Imperium Games dokumentu finansowego.

Studio odpowiedzialne za grę Star Citizen oraz jej fabularną kampanię zatytułowaną Squadron 42 podzieliło się informacjami dotyczącymi tego, w jaki sposób firma gospodarowała budżetem od 2012 do 2017 roku. Z dokumentu wynika, że Cloud Imperium Games wydało w tym okresie ponad 193 miliony dolarów.

Firma zanotowała najwięcej wydatków w okresie od 2015 do 2017 roku. W 2015 roku wydała ponad 50 mln dolarów, rok później 45 mln dolarów, a w 2017 roku prawie 49 mln dolarów. Z tych danych wynika, że w 2017 roku Cloud Imperium Games wydawało średnio 4 mln dolarów miesięcznie. Trzeba przyznać, że to niezła suma.

Ciekawie również wyglądają źródła przychodów, które zostały podzielone na trzy główne kategorie: wsparcie z crowdfundingu, subskrypcje oraz „inne”, czyli środki pozyskiwane dzięki sponsorom i partnerstwu z producentami sprzętu oraz programów. Przypomnijmy, że Star Citizen wciąż pozostaje w fazie rozwoju, a już zdążył wygenerować ponad 200 milionów dolarów przychodu. Największy udział mieli w tym fani, którzy od 2013 roku przeznaczali na tytuł po kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie. Mimo tego, z raportu wynika, że w okresie od 2015 do 2017 roku wydatki firmy były wyższe niż jej przychody.

Wciąż nie znamy oficjalnej daty premiery gry Star Citizen i biorąc pod uwagę prędkość prac, pewnie jeszcze sporo poczekamy.

Źródło:
"Serek" - GRY-OnLine


Klemens
2019-01-20 19:04:32