Square Enix: obecność DRM jest konieczna

Zabezpieczenia być muszą, ale nie mogą one przeszkadzać w grze - taką filozofię wyznają władze Sqaure Enix.

Zabezpieczenia w grach to temat bez wątpienia kontrowersyjny i budzący wiele - nierzadko negatywnych - emocji. Z tych najbardziej perfidnych rozwiązań wydawcy z czasem się wycofywali, ale nie oznacza to, że całkowicie zniknęły one z branżowej rzeczywistości. - Główna korzyść z obecności DRM-u jest taka sama jak w każdym przemyśle: zysk - mówi Adam Sullivan, starszy menedżer ds. biznesowych i prawnych w Square Enix.

- Mamy reputację firmy, która bardzo starannie broni swojej własności intelektualnej, co powstrzymuje wielu potencjalnych piratów. Mimo to, efektywność jest trudna do zmierzenia. Mówiąc w skrócie, bazujemy na danych dostępnych dla nas poprzez sprzedaż oraz od rozmaitych sprzedawców, wraz z opiniami konsumentów - tłumaczy Sullivan.

- Kluczową sprawą dla DRM-u jest to, że zabezpieczenia nie mogą przeszkadzać konsumentom w grze. Nie jest niespotykane, że ludzie kupują nowy komputer co kilka lat, lub mają więcej komputerów. Czasami nie mają niezawodnego połączenia z internetem. Nie ma jeszcze idealnego rozwiązania - przyznaje. Jednocześnie jest zdania, że DRM przetrwa i będzie odgrywał kluczową rolę w możliwej do przewidzenia przyszłości.

- Dopóki będą obawy o takie rzeczy, jak prywatność danych, dzielenie się kontami czy hakowanie, będziemy potrzebowali jakiejś formy DRM-u - konkluduje.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2014-04-18 07:52:45