Sprzedaż urządzeń VR dla komputerów PC przekroczyła 4 miliony egzemplarzy
Jest to o tyle istotne, że dwaj czołowi producenci tego typu urządzeń (Oculus i HTC) niechętnie dzielą się danymi na temat popularności sprzętu służącego do korzystania z wirtualnej rzeczywistości. Od 2016 roku, czyli od czasu premiery Oculus Rift i HTC Vive, ani razu nie podano oficjalnych danych na temat sprzedaży tych produktów. Chociaż informacje, które wyjawiła Nvidia, również nie pochodzą z pierwszej ręki, a Jensen Huang nie podał źródła danych sprzedażowych, to i tak możemy przypuszczać, że są one co najmniej tak dokładne, jak poprzednie szacunki przygotowywane przez zewnętrzne firmy analityczne.Dla porównania, Sony w sierpniu ubiegłego roku chwaliło się, że PlayStation VR trafiło do trzech milionów graczy. Chociaż liczby pokroju 3-4 milionów sprzedanych sztuk mogą wydawać się mało imponujące, to należy brać poprawkę na to, że VR to wciąż stosunkowo droga i niszowa rozrywka. PlayStation 4 jest obecnie jedyną konsolą wspierającą technologię wirtualnej rzeczywistości i nie wygląda na to, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Na platformie Steam znajduje się już ponad 3800 tytułów wykorzystujących VR, jednak spora część z nich to produkty bardzo niskiej jakości, które zamiast zachęcać do wypróbowania nowej technologii, tylko do niej zniechęcają.
Źródło:
"Frozen" - GRY-OnLine 2019-01-07 14:59:51