Sprzedaż cyfrowa na Wyspach Brytyjskich popularniejsza od tradycyjnej

Stało się - zakupy drogą cyfrową w minionym roku prześcignęły w Wielkiej Brytanii pod względem wpływów tradycyjny model nabywania produktów przemysłu rozrywkowego.

Sprzedaż gier wideo w Wielkiej Brytanii wzrosła po raz pierwszy od pięciu lat - podaje Entertainment Retailers Association, bazując na danych od Chart-Tracka i IHS. Przychody w skali roku wzrosły niewiele, bo o 6,6 proc., ale już sam fakt, że Brytyjczycy na gry wydali więcej niż w roku 2012 jest uznawane za pozytywny objaw.

Duża w tym zasługa sektora sprzedaży cyfrowej, który po raz pierwszy w historii był popularniejszy od tradycyjnych kanałów sprzedaży. Drogą sieciową zakupiono gry komputerowe, konsolowe, na urządzenia przenośne i tablety o wartości 1,18 miliarda funtów. To wzrost rok do roku o 16,4 proc. Tradycyjne kanały wypracowały przychody na poziomie 1,015 mld funtów, co jest wynikiem nieznacznie gorszym niż w roku poprzednim - o 2,9 proc.

Łącznie Brytyjczycy na gry wydali zatem 2,19 mld funtów. Najpopularniejszymi tytułami nabywanymi drogą cyfrową były Minecraft, Candy Crush i Angry Birds. Całościowo gry wideo uplasowały się na pierwszym miejscu wśród gałęzi przemysłu rozrywkowego wyprzedzając nieznacznie sektor filmowy i zdecydowanie branżę muzyczną. Należy jednak pamiętać, że decydujące były tu same przychody, a gry pod względem kosztów produkcji do tanich nie należą.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2014-01-05 09:36:03