Sprawozdanie finansowe grupy CD Projekt za trzeci kwartał 2016 roku

Grupa CD Projekt podzieliła się najświeższymi wynikami finansowymi, obejmującymi trzeci kwartał tego roku kalendarzowego (1 lipca – 30 września).

W ciągu tych trzech miesięcy spółka wypracowała 100,9 milionów złotych przychodu (113 milionów w analogicznym okresie 2015 roku) oraz 36,6 miliony zysku netto (40 milionów w analogicznym okresie 2015 roku). W sumie, w przeciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku, grupa odnotowała przychody na poziomie 419,8 milionów złotych oraz 171,2 milionów złotych zysku netto. Oznacza to, że względem roku ubiegłego przychody spółki spadły o 32,9 procent, a zyski aż o 38,1 procent. Jest to jednak zrozumiałe, zważywszy na to, że premiera Wiedźmina 3 miała miejsce kilkanaście miesięcy temu.

Mimo wszystko, przedstawiciele CD Projektu są zadowoleni z kondycji finansowej firmy. Trzeci kwartał nie był pod tym względem inny. Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. Finansów w spółce, stwierdził:

Osiągnięte w trzecim kwartale br. bardzo dobre wyniki sprzedaży trzeciej części Wiedźmina wraz z dodatkami potwierdzają, że mimo półtorarocznej obecności na rynku tytuł ten cały czas zyskuje nowych fanów. Liczę też na to, że przygotowana przez nas z myślą o sezonie świątecznym gra Wiedźmin 3: Dziki Gon w Edycji Gry Roku, będzie dla wielu graczy wymarzonym prezentem na gwiazdkę.

Szefostwo CD Projektu myśli oczywiście o przyszłości po Wiedźminie. Pierwszym filarem, na którym oparte będą przyszłe zyski jest Gwint: Wiedźmińska gra karciana, która w tej chwili znajduje się w fazie zamkniętych testów. Deweloperzy szykują w tym momencie płatne kampanie dla pojedynczego gracza, system rankingowy, nowe stronnictwo (Nilfgaard), a także port gry na PlayStation 4 i Xboksa One. Producenci zaznaczają także, że w planach są kolejne wersje językowe tytułu (docelowo ma być ich dwanaście, w tej chwili jest tylko sześć). Duże nadzieje związane są z chińską lokalizacją Gwinta. Ma ona otworzyć zupełnie nowy i ogromny rynek, który w segmencie gier karcianych zdominowany jest przez Hearthstone'a firmy Blizzard oraz jego liczne klony.

Drugim filarem finansowym spółki będzie oczywiście Cyberpunk 2077, nad którym pracuje w tej chwili zespół większy od tego, który zajmował się ostatnimi przygodami Geralta. Deweloperzy aktywnie inwestują także w nowe technologie i rozwiązania, które wykorzystane zostaną w budowie ambitnego wirtualnego świata gry oraz w przyszłych potencjalnych projektach studia CD Projekt RED. Odzwierciedlenie tych działań znajdziemy w opublikowanych danych finansowych. Nakłady na prace rozwoje CD Projektu, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku, wyniosły 41 milionów złotych, a więc o 13 milionów złotych więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Równie istotna jest także dalsza rozbudowa platformy dystrybucji cyfrowej GOG.com. W trzecim kwartale sklep przyniósł w sumie 23,5 miliona złotych przychodów (20,9 milionów złotych w analogicznym okresie 2015 roku) oraz 298 tysięcy złotych zysku netto (1,7 miliona złotych w analogicznym okresie 2015 roku).

Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine


Klemens
2016-11-11 00:23:53