Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wczesne zakończenie prac

Tim Schafer, współzałożyciel studia Double Fine, postanowił wytłumaczyć fanowskiej społeczności powody wcześniejszego zakończenia prac nad grą Spacebase DF-9.

W swojej wypowiedzi na forum w serwisie Steam Amerykanin wyjaśniał decyzję zespołu, by szybciej przejść z fazy Wczesnego Dostępu do finalnego produktu. Schafer tłumaczył, że Spacebase DF-9 został zainspirowany przez inne bardzo popularne tytuły, ufundowane w ten sam sposób. Gdy okazało się, że dzieło Double Fine może nie odnieść sukcesu podobnego kalibru, plan prac skrócił się do półtora roku. „Włożyliśmy w Spacebase każdego centa, jakiego na nim zarobiliśmy, i dodaliśmy coś od siebie. Ale wydawanie większych pieniędzy niż te, które zarabiamy to nie coś, co możemy robić w nieskończoność” - pisze o głównym czynniku, który zadecydował o wydaniu wersji 1.0 w październiku i wcześniejszym porzuceniu projektu.

Jednocześnie Tim Schafer nie zgadza się z zarzutami o tym, jakoby Double Fine stworzyło niekompletny produkt, a następnie bez słowa zostawiło go graczom. „Dodajemy jeszcze nową zawartość i usuwamy wszystkie błędy, więc nazywanie wersji 1.0 betą byłoby błędem” - odpowiada na ataki społeczności. I choć przyznaje, że studio mogło wcześniej uprzedzić fanów o swojej decyzji, to zauważa, że przynajmniej, w przeciwieństwie do paru innych tytułów, zostali oni poinformowani z pewnym wyprzedzeniem. Poza tym – nawet pomimo wcześniejszego zakończenia prac – Spacebase w swojej ostatecznej wersji to nadal „mądra, zabawna, piękna i kompletna” gra. Cóż, na potwierdzenie tej ostatniej opinii gracze chyba będą musieli poczekać aż do wydania wersji 1.0.

Oczywiście trudno się spodziewać, by tłumaczenia Schafera jakoś szczególnie pocieszyły tych, którzy za wydane pieniądze nie dostaną tego, na co czekali. Tak całą sprawę przez serwis The Indie Stone skomentował jeden z twórców Project Zomboid: „Półtora roku, które dało sobie Double Fine, mogło z łatwością przerodzić się nawet w pięć lat produkcji – gdyby studio wyniosło się z San Francisco, gdzie miesięczny koszt utrzymania jednej osoby wynosi prawie 10 tysięcy dolarów! Przy takich kosztach Spacebase DF-9 musiałoby odnieść jeden z największych sukcesów w usłudze Wczesnego Dostępu, aby Tim Schafer i spółka w ogóle mogli ukończyć grę. To nieco aroganckie podejście”.

Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine


Klemens
2014-09-22 18:15:20