Slitherine wraz z Buzzem Aldrinem pracuje nad strategią o podboju kosmosu

Firma Slitherine ogłosiła, że pracuje nad strategią w realistyczny sposób podchodzącą do tematyki podboju kosmosu.

Wydana w 1993 roku przez studio Interplay gra Buzz Aldrin's Race Into Space pozostaje jedną z najbardziej nietypowych strategii w historii. Niestety, przez dziewiętnaście lat od premiery ów klasyk nie doczekał się godnego następcy. Ten niefortunny stan rzeczy może jednak ulec zmianie w przyszłym roku. Firma Slitherine ogłosiła bowiem, że trwają pracę nad strategią koncentrującą się na podboju kosmos, która ma stać się duchowym spadkobiercą wspomnianego tytułu.

Wydawca podpisał umowę z Buzzem Aldrinem, którego olbrzymia wiedza pomoże zapewnieniu grze odpowiedniego realizmu. Produkcję powierzono studiu deweloperskiemu Polar Motion. Nie znamy jeszcze tytułu projektu, ani żadnych konkretów odnośnie mechanizmów rozgrywki. Wiemy za to, że zmierza on na PC i trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

Buzz Aldrin's Race Into Space było jedynym tytułem opracowanym przez studio Strategic Visions, które zostało zamknięte krótko po wydaniu rozszerzonej wersji projektu na płytce CD w 1994 roku. Rozpoczynając zabawę gracz wybiera czy wcieli się w szefa NASA, czy też pokieruje konkurencyjnym radzieckim programem. Celem rozgrywki jest wygranie wyścigu na Księżyc. Akcja zaczyna się w 1957 roku i trwa do 1977, a każda tura odpowiada szesnastu miesiącom. Zanim osiągniemy ostateczny cel, konieczne jest pokonanie kilku etapów przygotowań, odzwierciedlających historyczne wydarzenia, w tym skuteczne wypuszczenie na orbitę satelity (takiego jak Sputnik 1) oraz okrążenie Księżyca bez lądowania (czego dokonała załoga Apollo 8).

Istotną rolę w zabawie odgrywa system ekonomiczny i gracz musi dbać o odpowiednie zarządzanie budżetem. Dodatkowe środki można uzyskać przez osiąganie historycznych celów przed konkurencją, takich jak np. wysłanie pierwszej kobiety w kosmos. Autorzy uprościli niektóre aspekty symulacyjne, ale cała rozgrywka i tak jest mocno przechylona w stronę realizmu. W osiągnięciu tego pomógł aktywny udział Buzza Aldrina w procesie deweloperskim.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2012-12-14 12:14:44