Six Days in Fallujah będzie poruszać tematy polityczne, wydawca zmienia podejście

Gra o wojnie w Iraku, która od samej zapowiedzi wzbudza kontrowersje, czyli Six Days in Fallujah, ponownie znalazła się w centrum uwagi.

We wtorek firma Victura, odpowiadająca za odrodzenie projektu, wystosowała oświadczenie, które nawiązuje do wypowiedzi jej szefa – Petera Tamte’a. Niecałe trzy tygodnie temu powiedział, że ich produkcja nie będzie poruszać politycznych oraz kontrowersyjnych tematów, jak między innymi użycie białego fosforu przez amerykańskie wojska. Wywołało to szereg krytycznych komentarzy, więc trudno się dziwić, że przekaz dzisiejszej wypowiedzi jest zupełnie inny.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wydarzeń odtworzonych w Six Days in Fallujah nie da się odłączyć od dyskusji politycznych. Dlatego nasza gra pozwoli wypowiedzieć się każdej ze stron. Historie w Six Days in Fallujah opowiadane są poprzez gameplay oraz materiały dokumentalne z udziałem żołnierzy i cywili. Każde z nich ma inne doświadczenia i opinie na temat wojny w Iraku. Do tej pory swoimi najtrudniejszymi momentami z życia podzieliło się 26 Irakijczyków oraz dziesiątki wojskowych i chcemy te wspomnienia przekazać dalej. Segmenty dokumentalne poruszają wiele trudnych tematów politycznych. Rozmawialiśmy zarówno o decyzjach, które doprowadziły do bitew o Faludżę, jak i też o ich skutkach. Nie pozwolimy graczom na używanie białego fosforu podczas rozgrywki, jednak jego działanie jest opisane w materiałach filmowych. Grający będą uczestniczyć w wydarzeniach, których kontekst zostanie nakreślony wcześniej w dokumencie. Każda misja zmusza gracza do interaktywnego rozwiązania prawdziwych militarnych oraz cywilnych zdarzeń z bitwy, oferując spojrzenie na wojnę, jakiego nie sposób zaznać w innych mediach. Uważamy, że historie o poświęceniu zasługują na to, by były opowiedziane przez wszystkich, którzy tam byli. Marines, żołnierzy oraz zwykłych cywili. Wierzymy, że będziecie uważać tę grę za złożoną, tak jak wydarzenia, które ona odtwarza.

Historia związana z Six Days in Fallujah toczy się od kwietnia 2009 roku. Wówczas Konami zapowiedziało grę, która miała opowiedzieć o wydarzeniach z czasów inwazji na Irak. Jej stworzeniem zajmowało się studio Atomic Games. Jednak po masie kontrowersji japońska firma zrezygnowała z wydania tego tytułu. 12 lat później projekt został wskrzeszony przez Victurę – spółkę założoną przez byłego dyrektora Atomic Games. Gra ma zostać wydana w tym roku na PC-ty oraz niektóre konsole. Produkcją zajmuje się studio Highwire Games.

Źródło:
"Ness" - GRY-OnLine


Klemens
2021-03-10 20:35:36