SimCity BuildIt – Tokyo Town pierwszą dużą aktualizacją

Tokyo Town Update to nazwa pierwszej dużej aktualizacji przygotowanej z myślą o grze SimCity BuildIt.

Za jej sprawą do kontrowersyjnego tytułu wprowadzone zostało międzynarodowe lotnisko, nowe budynki i szereg poprawek w zakresie mechaniki rozgrywki.

Dzięki aktualizacji każdy domorosły burmistrz może rozbudować swoje miasto o międzynarodowe lotnisko. Nie tylko łączy ono wytrwale budowaną mieścinę ze światem, ale też pozwala na prowadzenie intratnych interesów. Po jego wybudowaniu użytkownik staje też przed zadaniem ukończenia kilku dodatkowych misji. Poza tym otrzymaliśmy dostęp do inspirowanych Japonią budynków, takich jak typowa tokijska zabudowa jednorodzinna, postmodernistyczne wieżowce czy Zamek Himeji, oraz wizualnych dodatków utożsamianych z Krajem Kwitnącej Wiśni (np. nocne oświetlenie miejskie).

Od teraz niebo ponad miastem będzie się również mogło zaroić od balonów na ogrzane powietrze oraz sterowców. Twórcy zdecydowali się również na wprowadzenie zmian do Global Trading HQ, o które prosili sami gracze, dzięki czemu sprzedaż i kupno wszelakich dóbr powinny teraz przebiegać znacznie sprawniej. Ponadto odmieniono Mailbox, czyli skrzynkę pocztową, poprzez którą odbieramy nagrody, prezenty i wiadomości od twórców. Gra doczekała się również licznych, aczkolwiek bliżej niesprecyzowanych poprawek na polu mechaniki rozgrywki.

Przypominam, że w SimCity BuildIt obejmuje posadę burmistrza wirtualnego miasta. Nasze zadanie polega na zarządzaniu metropolią i rozwijaniu jej. Bardzo istotne jest także dbanie o potrzeby mieszkańców. W realizacji planów przeszkadza nie tylko pusta kasa i brak surowców, ale też losowo generowane wydarzenia (klęski żywiołowe, wielkie katastrofy, czy też inwazja kosmitów).

Niestety, gra jest mocno uproszczona, przez co daleko jej do klasycznych odsłon serii, a nawet SimCity z 2013 roku. W największym stopniu przypomina SimCity Social. Przed rozpoczęciem zabawy należy się również nastawić na liczne utrudnienia wynikające z implementacji uciążliwego systemu mikropłatności, co jednak nie przeszkodziło w osiągnięciu przez grę wielkiego sukcesu (w miesiąc pobrano ją ponad 15 milionów razy).

Źródło:
"Jiker" - GRY-OnLine


Klemens
2015-03-05 19:09:44