Sekiro - sprzedaż cyfrowa pobiła wynik Dark Souls 3

Grupa analityczna SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za marzec tego roku.

Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,7 mld dolarów, czyli o 3% mniej niż w trzecim miesiącu 2018 r.

W sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych zanotowano 23-procentowy spadek. Przychody z produkcji mobilnych zmalały o 2%, ale wciąż stanowiły 56% ze wspomnianych 8,7 mld dolarów. Tylko tytuły konsolowe zanotowały wzrost – o 10%.

Fortnite poradziło sobie o 7% lepiej niż w marcu ubiegłego roku, ale analitycy uważają, że okres szalonych wzrostów tej pozycji jest już za nami. Bardzo dobry debiut zaliczyło Sekiro: Shadows Die Twice, którego cyfrowe wersje znalazły w marcu 1,4 mln nabywców. Dla porównania, wynik Dark Souls III w pierwszym miesiącu wyniósł 1,2 mln.

Warto zauważyć także lekki spadek znaczenia Apex Legends, zarówno na PC, jak i konsolach, co współgra z niedawnymi doniesieniami o malejącym zainteresowaniu streamerów tą grą. Inną ciekawostką jest rewelacyjny debiut Perfect World Mobile, czyli konwersji na smartfony i tablety klasycznego pecetowego MMORPG. Na razie produkcja dostępna jest tylko w Azji, co nie przeszkodziło jej od razu wskoczyć na pierwsze miejsce produkcji mobilnych przynoszących największe przychody.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2019-04-24 15:41:13