Sega prezentuje wyniki sprzedaży swoich gier

Zbliża się koniec roku, zaczynają więc pojawiać się podsumowania finansowe firm zajmujących się grami wideo.

Sega Sammy Holdings, japońska korporacja, w której skład wchodzą giganci branży – Sega Games i Atlus – ujawniła właśnie skonsolidowane wyniki finansowe i sprzedażowe swoich produktów. W olśniewającym szatą graficzną raporcie zatytułowanym „Beyond Expectations” („Ponad Oczekiwania”) zostało zawarte bardzo interesujące z punktu widzenia graczy zestawienie wyników sprzedaży całych serii gier wydawanych pod auspicjami firmy Sega. Dowiadujemy się z niego między innymi, że seria Persona rozeszła się już w 8,5 miliona egzemplarzy, a wszystkie odsłony sagi Sonic the Hedgehog trafiły aż do 360 milionów odbiorców. Całe zestawienie prezentujemy poniżej. Dane dotyczą zarówno wersji pudełkowych, jak i cyfrowych wymienionych produkcji.

* Seria Megami Tensei (rozpoczęta w 1987 roku) – około 7,2 miliona sprzedanych egzemplarzy, łącznie 28 wydań.
* Seria Persona (rozpoczęta w 1996 roku) – około 8,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, łącznie 13 wydań.
* Seria Etrian Odyssey (rozpoczęta w 2007 roku) – około 1,8 miliona sprzedanych egzemplarzy, łącznie 9 wydań.
* Seria Sonic the Hedgehog (rozpoczęta w 1991 roku) – około 360 milionów sprzedanych egzemplarzy.
* Seria Puyo Puyo (rozpoczęta w 1991, wyniki od 1998 roku) – około 25 milionów sprzedanych egzemplarzy.
* Seria Yakuza (rozpoczęta w 2005 roku) – około 10,5 miliona sprzedanych egzemplarzy.
* Seria Aladdin (rozpoczęta w 1989 roku) – około 570.000 sprzedanych egzemplarzy, łącznie 14 wydań (pachislot, pachinko i „maszyny rozrywkowe”).
* Seria Beast King (rozpoczęta w 2001 roku) – około 490.000 sprzedanych egzemplarzy, łącznie 15 wydań (pachislot, pachinko i „maszyny rozrywkowe”).
* Seria Phantasy Star (rozpoczęta w 1987 roku) – około 4,5 miliona kont w Phantasy Star Online 2.
* Seria Chain Chronicle (rozpoczęta w 2013 roku) – około 10 milionów sprzedanych egzemplarzy, łącznie 2 wydania.
* Seria Sega feat. Hatsune Miku Project (rozpoczęta w 2009 roku) – około 5,5 miliona sprzedanych egzemplarzy, łącznie 52 wydania.
* Seria Hokuto no Ken (rozpoczęta w 2002 roku) – około 2,74 miliona jednostek (pachislot, pachinko i „maszyny rozrywkowe”).
* Seria Souten-no-Ken (rozpoczęta w 2009 roku) – około 440.000 jednostek (pachislot, pachinko i „maszyny rozrywkowe”).

Mimo że większość z wymienionych tytułów dla polskiego gracza brzmi egzotycznie, warto zwrócić uwagę na to, jak wielki potencjał biznesowy posiada korporacja, w której skład wchodzi Sega – nawet produkcje przeznaczone typowo na rynek japoński sprzedają się w bardzo dużych nakładach. Okazuje się, że to, jak postrzegana jest Sega na zachód od Japonii jest tylko ułamkiem jej działalności. Widać też, że podstawę funkcjonowania i jedno z podstawowych źródeł zarobku firmy Sega Sammy Holdings stanowią maszyny pachinko i pachislot umieszczane w salonach gier cieszących się szaloną popularnością w Kraju Kwitnącej Wiśni. Firma Sammy jest jednym z potentatów tej branży. Miejmy nadzieję, że gigant nie pójdzie śladami Konami, które zwiększyło nakłady finansowe na pachinko, gry wideo odsuwając niejako na boczny tor.

Źródło:
"godrikus" - GRY-OnLine


Klemens
2017-10-30 20:00:02