Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów

Firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki przeprowadzonych badań, z których wynika, że w 2014 roku rynek sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów.

33% tej kwoty przypada na PC-ty, 23% na smartfony, 16% na konsole, 11% na tablety i 8% na urządzenia peryferyjne. Handheldy znajdują się prawie na samym końcu stawki (na ostatnim miejscu są androidowe konsole), z zaledwie 3% rynku, co i tak przekłada się na około 2 miliardy dolarów.

Nie posiadamy informacji, na podstawie których wyliczono powyższe dane, można jednak śmiało zakładać, że w przypadku komputerów brano pod uwagę zarówno gotowe zestawy produkowane np. przez Alienware, jak i poszczególne podzespoły (w tym wszystkie sprzedawane obecnie karty graficzne – zarówno te, które faktycznie spełniają wymagania graczy, jak i najsłabsze jednostki nie do końca sprawdzające się w grach). Tak czy siak, PC-ty okazały się najbardziej dochodowe zarówno w przypadku oprogramowania, jak i sprzętu.

Analitycy przepowiadają również dalszy rozwój rynku urządzeń mobilnych. Pokuszono się nawet o stworzenie grafiki, która przedstawia wzrost ich mocy w porównaniu do konsol i komputerów osobistych. Wynika z niej, że najnowsze podzespoły dedykowane smartfonom i tabletom zapewniają już więcej GFLOPS-ów niż past-geny, a w kolejnych latach mają powoli zbliżać się do osiągów PlayStation 4.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2015-03-05 12:31:01