Rynek gier rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19 procent względem 2019 roku

Rynek gier wideo zanotował wzrost w 2020 roku, głównie z powodu pandemii.

Jak donoszą analitycy firmy Ampere Analysis, wydatki na usługi, gry i sprzęt wzrosły w porównaniu do 2019 roku o 19% (do poziomu 53,9 miliarda dolarów).

W raporcie, którego fragment przytacza serwis Gamasutra, pojawia się dosyć zaskakująca informacja. Za 46% wydatków na rynku gier w 2020 roku odpowiada ekosystem Sony, który może pochwalić się takimi wynikami dzięki sprzedaży gier i odpowiedniemu monetyzowaniu swoich usług (abonament PlayStation Plus i usługa PS Now).

Sporo zyskało Nintendo, które dzięki świetnym wynikom konsoli Nintendo Switch może pochwalić się 7 miliardami dolarów, które ludzie wydali na sam sprzęt, co pozwoliło zrównoważyć marnie wypadającą sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji i mało atrakcyjną ofertę usługi sieciowej.

23% wydatków z zeszłego roku zgarnął Microsoft, który zawdzięcza to przede wszystkim usłudze Game Pass. Niestety, gigant z Redmond nie jest chętny, by dzielić się dokładnymi danymi. Choć jak zauważa Ampere Analysis, usługi abonamentowe są na fali wznoszącej, więc poważne wpływy z Game Passa mogą być jeszcze przed Microsoftem.

Źródło:
Paweł Musiolik - GRY-OnLine


Klemens
2021-03-12 13:02:26