Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku
Co prawda, bieżący raport zakłada, że w 2018 roku przychody ze sprzedaży omawianych produktów (zarówno detalicznej, jak i cyfrowej) zbliżą się do wspomnianej granicy, jednak „setka” przekroczona zostanie rok później, w 2019. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest sektor konsolowy, rozwijający się mniej dynamicznie, niż zakładano – co z kolei jest spowodowane przez smartfony i tablety, odbierające firmom Sony, Microsoft i Nintendo klientelę na gry casualowe.Oprócz tego na podstawie raportu można zaobserwować również inne zjawiska, w zasadzie będące przedłużeniem trendów, jakie dają się zauważyć obecnie. Zdaniem DFC Intelligence, w nadchodzących latach możemy oczekiwać dalszego spadku znaczenia wydań pudełkowych (zastępowanych przez dystrybucję cyfrową) oraz postępującego usuwania się w cień konsol przenośnych, nie wytrzymujących konkurencji ze strony urządzeń mobilnych, które w 2019 roku mają osiągnąć sprzedaż gier na poziomie dorównującym przychodom z produkcji pecetowych.
Źródło:
"Draug" - GRY-OnLine 2014-10-22 14:21:47