Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Organizacja analityczna Newzoo opublikowała raport z prognozami na trwający obecnie rok 2016.

Według firmy rynek gier ma wygenerować w tym okresie niemal 100 miliardów dolarów przychodów i aż 37% z tej kwoty przypadnie na segment mobilny, który przerośnie tym samym pecety i konsole.

99,6 mld dolarów przychodu z gier wideo oznaczać będzie wzrost o 8,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeśli prognozy Newzoo się sprawdzą, to rynek mobilny po raz pierwszy przebije pecetowy, przynosząc 36,9 mld dolarów, co stanowi wzrost aż o 21,3%.

PC będzie mogło się pochwalić wzrostem w wysokości 2,1% i wygeneruje 31,9 mld dolarów. Powodem skromnego wzrostu ma być słabnąca (spadek o 7,5%) pozycja casualowych gier przeglądarkowych. Natomiast kategoria obejmująca tradycyjne produkcje pecetowe i MMO wzrośnie o 4,2% – do 26,7 mld. Konsole stacjonarne przyniosą 29 mld dolarów przychodu (wzrost o 4,5%), a do tego dojdzie 1,8 mld z konsol przenośnych (spadek aż o 24,1%).

Na rynku gier mobilnych znacznie szybciej rosnąć mają przychody ze smartfonów (wzrost o 23,7% do 27,1 mld dolarów) niż z tabletów (wzrost o 6,4% do 11,6 mld). Widać też, że te platformy powoli dobijają konsole przenośne. Nie uda im się natomiast zastopować wzrostu przychodów konsol i pecetów. Co najwyżej mogą spowalniać ich rozwój, ale w tej kwestii brakuje jakichkolwiek konkretnych danych.

Pod względem geograficznym na rynku gier dominować ma Azja, na którą przypadnie 47% wszystkich przychodów, czyli 46,6 mld dolarów. Z tego 24,4 mld, czyli ponad połowę, wygenerują same Chiny. Ameryka Północna przyniesie 25,4 mld dolarów (wzrost o 4,1%), a Europa, Bliski Wschód i Afryka liczone łącznie dadzą 23,5 mld dolarów, czyli o 7,3% więcej niż w roku ubiegłym. Po latach kryzysu ekonomicznego w Ameryce Południowej zanotowany zostanie imponujący wzrost o 20,1% – do 4,1 mld dolarów.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-04-25 18:51:39