Rośnie sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji; świetna forma Rainbow Six Siege

Grupa analityczna SuperData podzieliła się raportem z czerwcowymi wynikami dystrybucji cyfrowej (mowa zarówno o sprzedawanych produkcjach, jak i o mikropłatnościach oraz abonamentach) na światowym rynku.

Jak się okazuje, w porównaniu z szóstym miesiącem 2018 roku, w tej kategorii mieliśmy do czynienia z 2-procentowym wzrostem przychodów, które wyniosły 9,2 mld dolarów.

Rynek mobilny zanotował przy tym wynik o 7% lepszy, niż miało to miejsce w analogicznym miesiącu zeszłego roku, podczas gdy konsole poradziły sobie o 2% gorzej, z kolei komputery osobiste – o 9%. Winę za taki stan rzeczy ponosi słabnąca kondycja takich gier, jak Fortnite i Overwatch, a także serii Grand Theft Auto czy Call of Duty.

Ponadto ujawniono, że doskonały debiut zaliczyła produkcja Crash Team Racing Nitro-Fueled, która w czerwcu trafiła w ręce 552 tysięcy graczy. Sprawia to, że pod względem sprzedaży w miesiącu debiutu, jest ona drugą w historii grą wyścigową wydaną na konsole; pierwsze miejsce dzierży The Crew 2 od Ubisoftu.

Poza tym należy zauważyć, że w doskonałej formie jest Tom Clancy's Rainbow Six: Siege – czerwiec był dla tego tytułu najlepszym miesiącem pod względem liczby aktywnych graczy i szóstym pod względem przychodów wygenerowanych przez mikrotransakcje; te ostatnie wzrosły w czerwcu o 50% w porównaniu z majem bieżącego roku i o 9% – z czerwcem 2018. Łączny przychód z mikropłatnościi wygenerowany przez tę pozycję wynosi obecnie 36,8 mln dolarów.

Z drugiej strony mamy Overwatcha, którego łączne przychody z mikropłatności przekroczyły już miliard dolarów, co dotychczas udało się sześćdziesięciu czterem tytułom, w tym sześciu sygnowanym logo firmy Activision Blizzard.

Źródło:
"Vergil" - GRY-OnLine


Klemens
2019-07-23 22:36:53